بانوی عکاس نیشابوری برگزیده چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور
بانوی عکاس نیشابوری برگزیده چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور

میترا زرگرانی بانوی عکاس نیشابوری با مجموعه عکس «مادران شهدا» در بخش استعداد‌های جوان برگزیده چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور در تالار اندیشه شهر تبریز شد.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: هنر واقعیت‌ها را به تصویر می‌کشد و دلیل ماندگاری‌اش ملموس بودنش است؛ خدای متعال برترین هنرمند است و هنرمندی که واقعیت‌ها را به تصویر بکشد، مورد تحسین مردم قرار می‌گیرد؛ زیرابه خلق زیبایی‌ها پرداخته است و با توجه به رسالت والای هنرمندان، به‌خصوص اصحاب فرهنگ و هنر نیشابور انتظار داریم تا با هدایت تخصصی آن‌ها، از خودسازی به جامعه‌سازی و درنهایت به تمدن نوین اسلامی نائل شویم.

علیرضا سیدآبادی افزود: وجه مشترک این هنرمندان، اعتقاد، خودباوری، تلاش دینی و انقلابی و تقید به آرمان‌های انقلاب اسلامی است و در هر دوره رویش‌های جدید با تفکرات انقلابی را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: فطرت بشر زیبا دوست است؛ مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هنر رساترین زبان برای انتقال دانسته‌هاست و همه هنرمندان از عمق فکری برخوردارند که اگر نباشند، هنر آن‌ها تأثیری در ذهن مخاطبان ایجاد نخواهد کرد.

سیدآبادی یادآور شد: آثار دریافتی چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور با حضور سید عباس میر هاشمی، سیف اله صمدیان، اسماعیل عباسی، داود عامری و حمیدرضا مجیدی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و درنهایت پس از بررسی سه هزار و ۶۹۸ قطعه عکس در قالب ۳۵۴ مجموعه عکس رسیده به دبیرخانه از ۳۱۴ عکاس ۳۳ مجموعه عکس به بخش اختتامیه راه یافتند.

وی عنوان کرد: در بخش استعداد‌های جوان جشنواره، مجموعه عکس «مادران شهدا» میترا زرگرانی بانوی عکاس نیشابوری برگزیده چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: میترا زرگرانی بانوی عکاس نیشابوری با حضور سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا، امیر نصیر بیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، خانواده معزز شهدا، هنرمندان و مردم غیور و سلحشور شهر تبریز در تالار اندیشه این شهر مورد تجلیل قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3