باند سارقان قاتل در دام پلیس مشهد/ آزادی برخی زندانیان و وجود معتادان متجاهر سرقت‌ها را افزایش داد
باند سارقان قاتل در دام پلیس مشهد/ آزادی برخی زندانیان و وجود معتادان متجاهر سرقت‌ها را افزایش داد

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سه مجرم متهم به قتل و سرقت پس از تلاش‌های چندماهه خبر داد و گفت: با توجه به افزایش معتادین متجاهر، میزان دستگیری سارقین نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اختر شرق؛ سردار ابراهیم قربان‌زاده ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات و مصاحبه دستگیری متهمان پرونده‌های ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران از دستگیری سرکرده و دو عضو یک باند تبهکار پس از تلاش‌های چندماهه خبر داد و اظهار کرد: این سه نفر در دو پرونده مرتکب دو فقره قتل شده بودند که یکی از این قتل‌ها شهریور ۹۹ در درگیری لفظی در خیابان منوچهری مشهد رخ‌داده‌ بود.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: دومین قتل نیز تیرماه امسال اتفاق افتاده است که طی سرقتی یک طلافروش را با شلیک چند گلوله به قتل رسانده‌ و پس آن جسد را به بیرون از شهر منتقل کرده و سوزانده‌اند.

وی بابیان اینکه صدها مورد سرقت توسط این باند صورت گرفته است، تکمیل کرد: متهمان با استفاده از خودروهای سرقتی و پلاک‌های قلابی، آثار سرقت و قتل‌های خود را از بین برده‌ بودند اما طی تلاش‌های پلیس شناسایی و دستگیر شدند که دو نفر از آنان متهمان سابقه‌دار هستند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس همه‌جا و هرلحظه نمی‌تواند حضورداشته باشد و پیشگیری هم تنها به عهده پلیس نیست بلکه همه شهروندان باید در این خصوص هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: کرونا نیز کار پلیس را مضاعف کرده‌ است، آزادی برخی زندانیان و وجود معتادان متجاهر، برخی از جرائم نظیر سرقت را افزایش داده به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۷۸۸ دستگیری سارق داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2