بالغ بر ۹۵ درصد سهمیه ابلاغی بذر گندم و جو شهرستان جوین توزیع شد
بالغ بر ۹۵ درصد سهمیه ابلاغی بذر گندم و جو شهرستان جوین توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: ۹۵ درصد سهمیه ابلاغی بذر گندم و جو شهرستان بین کشاورزان توزیع شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به آغاز کشت غلات در شهرستان، گفت: تا امروز بالغ بر ۹۵ درصد سهمیه ابلاغی بذر گندم و جو شهرستان جوین بین متقاضیان این شهرستان توزیع شده است.

وی با تاکید بر اهمیت کشت غلات و الزام ترویج این نوع کشت، خاطرنشان کرد: شهرستان جوین به عنوان نگین سبز خراسان رضوی بدون شک نقش بسزایی در تامین نیاز غذایی داشته بطوری که در سال گذشته نیز از هر هکتار سطح زیر کشت غلات به طور میانگین سه هزار و ۵۰۰ کیلو گرم و در مجموع ۳۰ هزار تن محصول گندم در این شهرستان تولید شد.

قارزی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی گندم شهرستان ۶۷۰ تن میباشد و ۶۲۹ تن آن توزی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران نیز ۱۳۰ تن سهمیه توزیع بذر جو شهرستان بوده که بالغ بر ۱۷۰ تن بذر جو در شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به ااینکه جهاد کشاورزی متولی اصلی تامین کننده امنیت غذایی بشمار می رود، گفت: باید تمامی شرایط برای کشت هرچه بیشتر گندم و جو و تدارکات برداشت آن از قبل برنامه ریزی و فراهم گردد.

قارزی از کشاورزان خواست در صورت استفاده از بذرهای خودمصرفی سال گذشته نیز حتما قبل از انجام کشت نیز بذور را با استفاده از قارچ کش‌های مورد توصیه کارشناسان ضدعفونی کنند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 92