بالغ بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی وغیر بومی آماده برداشت غلات در شهرستان جوین است
بالغ بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی وغیر بومی آماده برداشت غلات در شهرستان جوین است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی همزمان با آغاز برداشت غلات در شهرستان، آماده برداشت غلات در این شهرستان است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین عنوان کرد: در سال جاری ۹۲۰۰ هکتار گندم، سه هزار هکتار جو و ۴۱۵ هکتار کلزا و ۱۸ هکتار دانه روغنی کاملینا در شهرستان تولید شده است.

قارزی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کم بودن نزولات آسمانی حدود یک هفته مزارع زودتر به مرحله خوشه دهی رفته و شرایط مناسب‌تری برای ریزش آفت سن غلات مهیا شده است، گفت: به لطف خدا و همکاری مردم و با اطلاع‌رسانی گسترده تا کنون بیش از شش هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اهمیت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در کشور و جزو لاینفک سبد غذایی مردم، عنوان کرد: بدون شک کشاورزان در مرحله ابتدایی تلاش فراوان در کشت این محصول داشته‌اند و اکنون این وظیفه‌ی ماست تا با حفظ محصول در شهستان و جلوگیری از خروج غیرمجاز آن توسط دلالان، گندم را به چرخه‌ی الی آن تحویل دهیم و لذا می‌طلبد که هم ادارات و دهیاران در امر برداشت غلات جدیت لازم را داشته باشند.

قارزی نیز با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت گندم، تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان تعاون در آماده‌سازی انبار جهت تحویل به موقع اقدام نمایند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

وی با اشاره به تعداد ۱۴ دستگاه کمباین بومی در شهرستان و مهاجرت حدود ۴۵ دستگاه کمباین غیر بومی طبق سنوات گذشته به شهرستان رفع مشکلات و موانعی از جمله تردد جاده‌ای و مشکل تامین سوخت را در دستگاه‌های مرتبط در شهرستان خواستار شد و خاطرنشان کرد: تمامی کارشناسان ما به همراه کارشناسان بسیج مهندسی نیز آمادگی لازم برای بازدید از مزارع چه در بحث ریزش سن غلات و چه در بحث چگونگی برداشت توسط کمباین و در امر تحویل در انبار را نیز دارند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 61