باشگاه کشاورزان جوان در شهرستان جوین راه اندازی می‌شود
باشگاه کشاورزان جوان در شهرستان جوین راه اندازی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان با هدف ارتقای دانش کشاورزی بهره برداران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در جلسه‌ای که با حضور مسئولین آموزش و پرورش شهرستان در خصوص راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان در شهرستان برگزار شد، گفت: بدون شک شهرستان جوین به عنوان نگین سبز استان خراسان رضوی و تولید کننده محصولات کشاورزی استراتژیک همچون کلزا، گندم و جو و چغندر دارای ظرفیت ویژه‌ای در این بخش است که میتوان با ارتقای سطح دانش بهره برداران این بخش باعث افزایش بهره وری و ایجاد اشتغالزایی بیشتر از قبل باشیم.

قارزی با اشاره به اینکه اغلب کشاورزان و دامداران شهرستان جزو افراد با تحصیلات کم هستند، عنوان کرد: میانگین سنی و بیسوادی بهره برداران بخش کشاورزی را می‌توان با راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان و ترغیب جوانان به سمت باسوادی جهت دهیم.

وی باشگاه کشاورزان جوان را عامل مهمی در گرایش جوانان به امر کشاورزی و ایجاد ظرفیت‌های لازم در بین این قشر از جامعه برای حضور موثر در عرصه فعالیت‌های اقتصادی بویژه در مناطق روستایی ذکر کرد و گفت: در این جلسه با تفاهم نامه‌ای که با مسئولین آموزش و پرورش شهرستان انجام شد نیز شهر حکم آباد بعنوان شهر هدف در شهرستان جوین برای راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: باشگاه کشاورز جوان در قالب سازمان غیررسمی ویژه کشاورزان جوان با بکارگیری کارکردهای مختلف آموزشی و فرهنگی در بخش کارآفرینی و توسعه بخش کشاورزی راه اندازی می‌شود و دانش آموزان روستایی در مقاطع اول و دوم متوسطه امکان ثبت نام در باشگاه را دارند.

قارزی، راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان در مناطق روستایی را عامل مهمی در افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 65