بازپس‌گیری ۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز
بازپس‌گیری ۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز

سرپرست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی از خلعید و رفع تصرف ۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش مجموعاً یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ ستوان یکم مجتبی حاتمی بابیان اینکه این میزان رفع تصرف طی دو عملیات رفع تصرف فوری در شهرستان شاندیز، روستای کلاته ابراهیم‌خان انجام شد، گفت: در عملیات اول متصرف اقدام به تصرف اراضی ملی واقع دو مورد تصرف که در مورد اول متصرف اقدام به احداث بنا در اراضی ملی کرده بود که نسبت به قلع‌وقمع مستحدثات و رفع تصرف اراضی مذکور به میزان حدود ۵ هکتار و ارزش ریالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اقدام شد.

همچنین در مورد دوم فرد متصرف اقدام به تصرف اراضی دولتی و فنس کشی دور زمین به متراژ سه هزار مترمربع نموده بود که در اقدام فوری نسبت به جمع‌آوری فنس ها به ارزش تقریبی ۹۰ میلیارد ریال و رفع تصرف و آزادسازی اراضی ملی گردید.

سرپرست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به‌صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به‌شدت برخورد می‌کند.

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 58