بازنگری طرح هادی یک هزار روستا در استان خراسان رضوی تا شهریور سال جاری
بازنگری طرح هادی یک هزار روستا در استان خراسان رضوی تا شهریور سال جاری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: یک هزار روستا در استان شناسایی‌شده که طرح هادی آن‌ها در زمان مقرر اجرانشده است ازاین‌رو به دستور استاندار خراسان رضوی طرح‌های هادی این روستاها تا پایان شهریورماه جاری بازنگری می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شفیعی در جمع اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان رشتخوار گفت: در خراسان رضوی هرسال ۴۵۰ میلیارد تومان به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: برای تحقق شفافیت طبق رأی دیوان عدالت اداری هزینه کرد این اعتبارات باید در قالب سامانه ستاد مناقصات متوسط به بالا باشد که معاملات آن بیشتر از سقف ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالاست که ۸۰ درصد روستاهای خراسان رضوی نیازمند این سامانه نیستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اعتباری که به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود بر اساس شاخص جمعیت است و روستایی که جمعیت کم دارد اعتبار کمی هم دریافت می‌کند.

شفیعی بابیان اینکه امسال در بودجه ۱۴۰۱، سه هزار میلیارد تومان بابت بهسازی معابر روستاهای کشور در نظر گرفته‌شده است و البته دهیاران نباید خود را به بودجه دهیاری محدود کند و باید راه‌های درآمدزایی دهیاری‌ها را مشخص کرد، تصریح کرد: تأکید ما اولویت‌بندی طرح‌هاست و هزینه کرد اعتبارات دهیاری‌ها برای دیگر دستگاه‌ها ممنوع است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون خدمات بسیاری در روستاهای کشور انجام‌شده است و در کنار بیان کمبودها باید خدمات انجام‌شده هم ذکر شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 11