بازرگانان و تجار خراسان رضوی جهادگران عرصه اقتصادی
بازرگانان و تجار خراسان رضوی جهادگران عرصه اقتصادی

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: بازرگانان و تجار خراسان رضوی در واقع جهاد گران عرصه اقتصادی هستند.

به گزارش اختر شرق؛ ‌امیر رضا رجبی در وبینار تقویت همکاری‌های تجاری ایران و قرقیزستان در مشهد اظهار کرد: بازرگانان و تجار خراسان رضوی حقیقتاً به صورت جهادی در عرصه اقتصادی حضور فعال دارند.

وی افزود: بایستی از زحمات این جهاد گران اقتصادی که با وجود تحریم‌های ظالمانه زحمات فراوان را برای گردش جریان تجاری استان انجام می‌دهند؛ قدردانی نمود.

در دوران پساکرونا، کشور‌های منطقه هدف‌های اصلی تجارتی

رئیس سازمان صمت استان در ادامه این وبینار تصریح کرد: در دوران پساکرونایی، کشور‌های منطقه همچون قرقیزستان، تاجیکستان و… شامل اهداف اصلی تجاری می‌باشند.

رجبی با اشاره به بعد اشتراکات فرهنگی ایران و قرقیزستان گفت: این اشتراکات فرهنگی زمینه‌های خوبی برای حضور پر رنگ‌تر ایران در این کشور را فراهم می‌نماید.

به زودی تشکیل سومین اتاق بازرگانی مشترک ایران دراستان

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: با حمایت‌های خوب وزارت صمت به زودی شاهد تشکیل سومین اتاق مشترک ایران در مشهد خواهیم بود.

رجبی تصریح کرد: با تشکیل این اتاق مشترک، فعالیت‌های بازرگانان و تجار خراسان رضوی تسریع می‌یابد و شاهد اتفاقات خوب تجاری در استان می‌باشیم.

وی همچنین به خواهر خواندگی مشهد با شهر اوش قرقیزستان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌هایمان را برای پیگیری تفاهم‌نامه‌های خواهر خواندگی متمرکز می‌نماییم تا این موضوع به سرانجام نهایی برسد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در پایان با اشاره به نظریه‌های علمی نحوه ورود به بازار‌های جهانی اظهار کرد: تجار و بازرگانان خراسان رضوی برای ورود قوی‌تر به بازار‌های جهانی باید با توجه به این نظریه‌های علمی اقدام کنند تا نقش پر رنگ‌تری داشته باشند.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 18