بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولین مرتبط از میدان عرضه دام کاشمر
بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولین مرتبط از میدان عرضه دام کاشمر

حجت الاسلام نیک بین، نماینده مردم شریف کاشمر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس شبکه دامپزشکی، معاونت خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره تعاونی دامداران به منظور تبادل نظر و ارائه راهکار برای ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت فعلی میدان عرضه دام از این محل بازدید کردند.

به گزارش اخترشرق؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین هدف از این بازدید را ساماندهی و جلوگیری از تهدیدات علیه بهداشت محیط و بهبود سلامت مردم و جلوگیری و به خطر افتادن امنیت غذایی در جامعه بیان کرد و خواستار راهکارهایی در این زمینه یک تصمیم عملی در راستای ارتقای خدمات و کاهش نارضایتی‌ها دراین میدان عرضه دام شد.
در ادامه فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است و شهرداری و شورای شهر کاشمر اقدامات خوبی در زمینه تغییرات و ساماندهی کشتارگاه و میدان دام انجام دادند، گفت: امیدواریم با استمرار حمایت‌های شورای شهر برای رفع نواقص و تامین امکانات و تجهیزات، شاهد یک مجموعه مجهز و کامل در شأن منطقه ترشیز باشیم.
وی افزود این میدان همه‌روزه بخشی از نیازهای گوشت قرمز شهروندان را تأمین می‌کند و با وجود اینکه مرکز تهیه دام برای اغلب مردم است اما از آب لوله‌کشی و بهداشتی محروم است و آب مورد نیاز آن از طریق انشعابی است که شهرداری از کشتارگاه به آن‌جا تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم به قید فوریت اقدامات لازم جهت رفع مشکلات جلسه‌ای با حضور دامپژشکی، شهرداری و اتحادیه دامداران و بهداشت رفع شود.
دکتر خانزاده، رییس شبکه دامپزشکی نیز گفت: در میدان عرضه دام، نظارت و کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای بهتری برخرید و فروش و نقل و انتقال دام‌ها توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد و در نتیجه بسیاری از مشکلات بهداشتی از جمله خطر انتقال عوامل بیماری‌زا و گسترش و پخش آن‌هاکاهش می‌یابد. با این وجود به علت تردد و جابجایی دام‌ها همیشه یکی ازکانون‌های خطر بیماری‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: هدف سازمان دامپزشکی ریشه کنی و کنترل بیماری‌ها و فراهم کردن زمینه لازم جهت جلوگیری از پیشرفت و شیوع این بیماری‌ها است.
وی خاطرنشان کرد هرگاه بازارهای دام همسو با ضوابط و ساختارهای مورد تائید دامپزشکی ایجاد و خدمات‌رسانی کنند فرصتی برای تامین دام و فرآورده‌های خام دامی بهداشتی، ایجاد اشتغال و افزایش تولید هستند و هرگاه مغایر با اهداف و رسالت‌های دامپزشکی فعالیت کنند، تهدید بزرگی برای سلامت دام و جامعه انسانی خواهند بود.

دکتر خانزاده با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات رفع نقص شده، اما هنوز مشکلات دیگری باقی مانده که بعد از صورت‌جلسه، به مدیر مربوطه میدان دام اعلام شده است، بیان کرد: آنچه در میادین دام مدنظر دامپزشکی است، سلامت و بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی است.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 34