بازدید مدیر زراعت سازمان از مزارع کشت و صنعت جوین
بازدید مدیر زراعت سازمان از مزارع کشت و صنعت جوین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی به همراه معاون زراعت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از مزارع کشت و صنعت جوین بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به کشت و صنعت به عنوان یک ظرفیت ملی در تولید محصولات کشاورزی بخصوص چغندر قند و کلزا و گندم و جو، عنوان کرد: به لطف خدا شهرستان جوین با دارابودن اقلیم و آب بسیار مناسب و دارا بودن شرکتی همچون شرکت کشت و صنعت میتواند به عنوان یک قطب کشاورزی محسوب شود.

وی ضمن همراهی مدیر زراعت سازمان (عدالتیان) و معاون ایشان (گندمزاده) و تشکر از حضور ایشان در شهرستان، عنوان کرد: بدون شک حضور مدیران ستادی در شهرستان‌ها مایه قوت قلب همکاران و کارشناسان و ایجاد انگیزه کاری خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی در بازدید از اراضی زراعی دیم کشاورزان و کلزا و چغندرپاییزه‌ی شرکت کشت و صنعت جوین، اظهار کرد: مهمترین عامل در کشت پاییزه نیز وضعیت بارندگی و نزولات آسمانی نیز می‌باشد که متاسفانه با شرایط آب و هوایی سال جاری و کاهش نزولات جوی در صورت غافل بودن از تغذیه گیاه متاسفانه شاهد طغیان و حجوم آفات درمزارع خواهیم بود.

فرزاد عدالتیان در پایان خاطرنشان کرد: به تبع در شرایط کم آبی گیاه دچار ضعف شده و آفاتی همچون شته و… ممکن است خسارات بسیار زیادی به کشاورزان و بهره برداران وارد سازد که این امر با تشکیل کلاس‌های آموزشی و ارتقا دانش کشاورزان و آشنایی آن‌ها با تغذیه گیاهی و انواع محلول‌های مترفع خواهد شد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 85