بازدید مدیرکل نظارت دانشگاه علوم پزشکی از اولین و تنها مرکز دارای مجوز تکثیر و پرورش زالوی استان
بازدید مدیرکل نظارت دانشگاه علوم پزشکی از اولین و تنها مرکز دارای مجوز تکثیر و پرورش زالوی استان

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران از بازدید مدیرکل نظارت دانشگاه علوم پزشکی، مدیر سلامت معاونت غذا و دارو و معاون نظارت بهداشتی دامپزشکی استان از مرکز تکثیر و پرورش زالو مجتمع تبسم ایرانیان به همراه رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی کسرائی رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران در حاشیه این بازدید بیان کرد: افزایش استقبال مردم به سمت روش‌های درمان سنتی، موجب ایجاد کسب و کارهای زیادی شده است که یکی از این کسب و کارها، پرورش زالو می‌باشد.

وی ادامه داد: زالوها باعث رقیق کردن و بهبود گردش خون در بدن و جایگزین برخی از روشهای سنتی دیگر چون حجامت خواهد بود.

کسرائی با اشاره به اینکه برای راه اندازی پرورش زالو، باید مهارت کار با آن‌ها را یاد گرفت و سعی شود محیط رشد انها گرم نکه داشته شود. برای پرورش این موجودات، به سرمایه زیاد، مکان بزرگ و تجهیزات خاصی نیاز نیست، گفت: از ویژگی‌های مثبت برای پرداختن به این کسب و کار می‌توان به امکان اجرای طرح با تجهیزات کم‌هزینه و در محیط‌های کوچک، عدم نیاز به استخدام نیروی کار، قیمت ناچیز خون به عنوان تنها ماده اولیه و امکان گسترش کسب و کار می‌توان اشاره کرد.

مدیر کل نظارت دانشگاه علوم پزشکی حوزه غذا و دارو اعلام کرد: با صدور مجوز IRC از سوی این معاونت در آینده نزدیک صادرات زالوی بسته‌بندی شده به تمام نقاط کشورو حتی خارج از کشور امکان‌پذیر می‌گردد.

معاون نظارت مدیر کل دامپزشکی استان اظهار کرد: هرگونه همکاری در جهت صدور مجوزات قانونی از سوی ادارات مربوط انجام خواهد گرفت.

در ادامه این بازدید طی نشستی مدیر طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی در خصوص جلوگیری از فعالیتهای غیرمجاز پزشکان و استفاده از زالوهای غیر استاندارد در آینده توضیحاتی ارائه نمود و به رفع مشکلات و موانع مجوزات قانونی پخش زالو طبی پرداخته شد.

لازم به ذکر است؛ مزرعه زالوی مجتمع تبسم ایرانیان به ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه، واقع در روستای صفی آباد شهرستان چناران متعلق به خادم الحسینی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 130