بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از طرح توسعه و بهبود تولیدات دام سبک شهرستان فیروزه
بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از طرح توسعه و بهبود تولیدات دام سبک شهرستان فیروزه

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به همراه مدیر هماهنگی ترویج، مدیر صنایع، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان فیروزه و تعدادی از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی از طرح توسعه و بهبود تولیدات دام سبک بازدید کردند.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی فیروزه در جریان این بازدید اظهار کرد: اجرای این پروژه برای اولین بار به همت کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه و کارشناسان بخش خصوصی اجرا شد.

مهندس کلیدری با بیان این مطلب که هدف از اجرای این پروژه، همزمان سازی(سیدرگذاری)، تولید مثل در خارج از فصل، افزایش نرخ آبستنی و دوقلوزایی در دام های سبک شهرستان فیروزه می باشد، عنوان کرد: با خرید چند راس قوچ همو(برولا) از استان زنجان و انتقال ژن دوقلو زایی به جمعیت دام سبک شهرستان فیروزه، پروار بندی به این روش بسیار مقرون به صرفه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه در پایان خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های دیگر در این طرح میتوان به انجام فلاشینگ در فصل تولید مثلی، افزایش نرخ آبستنی و دوقلوزایی، خون گیری مکرر از دامها و غربالگری برای بیماری تب مالت، تغذیه تکمیلی بره شیرخوار و رسیدن به افزایش وزن ۵۰۰ گرم در روز، تغذیه بره پروار به روش TMR و رسیدن به افزایش وزن ۲۵۰ تا ۳۳۰ گرم در روز اشاره کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2