بازدید دو نماینده مجلس شورای اسلامی از بزرگ‌ترین باغ انگور مجهز به آبیاری زیرسطحی در جوین
بازدید دو نماینده مجلس شورای اسلامی از بزرگ‌ترین باغ انگور مجهز به آبیاری زیرسطحی در جوین

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان به همراه دو نماینده مجلس شورای اسلامی از بزرگ‌ترین باغ انگور مجهز به آبیاری زیرسطحی در ای شهرستان بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در حاشیه این بازدید پیشرفت تکنولوژی و نوین‌سازی سیستم‌ها چه در بخش کشاورزی و چه در بخش‌های دیگر را عاملی برای کاهش هزینه‌ها و اصولی سازی تولید بخصوص در بخش کشاورزی دانست و افزود: بدون شک مجهز کردن مزارع به سیستم‌های نوین آبیاری نه‌تنها باعث کاهش مصرف آب و در ثانی عامل ایجاد محصولی باکیفیت‌تر دانست.

وی با اشاره به هزینه‌های جانبی در تولید یک محصول مثل هزینه‌های کارگری و هزینه‌های آب و نهاده‌های کشاورزی افزود: ترویج کشت‌های گلخانه‌ای و نوین‌سازی تجهیزات و سیستم‌های نوین باغات برای رسیدن به کشاورزی پایدار و اقتصادی مهم‌ترین اولویت مدیریت جهاد کشاورزی نیز می‌باشد.

قارزی خاطرنشان کرد: مدیریت باغات باید طوری باشد که نیاز آبی و نیاز غذایی گیاه به‌موقع تأمین شود و از هدر رفتن آن جلوگیری شود.

عنابستانی،نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن تقدیر از اقدام این کشاورز در احداث باغ انگور با این مساحت و تجهیز آن به سایبان و آبیاری قطره‌ای نیز ، گفت:بدون شک همت احداث باغ انگور به  مساحت ۶۰هکتار به‌صورت زیرسطحی که یکی از مدرن‌ترین روش‌های آبیاری است قابل‌ستایش است و باید این باغ به‌عنوان نمونه در سطح استان مطرح شود.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 92