بازدید از پروژه احیای کشف رود
بازدید از پروژه احیای کشف رود

مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بازدید با حضور نمایندگان مردم مشهد و کلات، شهردار، فرماندار ومدیران و مسئولین جهاد کشاورزی از پروژه احیای کشف رود انجام پذیرفت.

به گزارش اختر شرق؛ مجید طاهرپور مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه نمایندگان مردم مشهد و کلات و جمعی از مسئولین کلان شهر مشهد از اقدامات اصلاحی و احیای کشف رود بازدید کردند، گفت: رودخانه کشف رود هر چند کمتر از یک سال است که صاحب فرماندهی واحد برای احیای خود شده اما در همین مدت کارهای کارستان را به چشم خود دیده است.

طاهرپور با بیان این مطلب که کشف رود، رودخانه تاریخی با ۲۹۰ کیلومتر با یک فاجعه زیست محیطی حیات را از مردم گرفته است و چند سالی است دستگاههای مختلف برای احیای این رودخانه دست به کار شده است، اذعان کرد: علیرغم ممنوعیت هنوز می‌توان غرشهای پمپهای دیزلی را به راحتی در حاشیه کشف رود شنید. موتورهایی که قرار است از آن‌ها صدایی در نیاید و فاضلاب کشف رود وارد زمین نشود.

وی خاطرنشان کرد: کشف رود عمدتا بخشی از کنار گذر شمالی تا مجموعه چرمشهر است که می‌توان گفت بخش‌های زیادی از آن جمع آوری گردیده و تنها قسمت محدودی از آن مانده که طرحهای آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با محوریت فرماندهی دارد.

مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه آبان‌ماه سال گذشته شهرداری مشهد کار بهسازی ۸۱ کیلومتر رودخانه را در قالب محیط اقتصادی به عهده گرفت، عنوان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف اجرا شده که مهمترین سپتاژ است و یکی از موضوعات فاضلاب تانکری را به خود اختصاص میدهد.

طاهرپور با بیان این مطلب که قرار است در کنار کارهای انجام شده زراعت چوب با حضور سرمایه گذاران در ۸۱ کیلومتر این رودخانه برای توسعه اقتصادی منطقه انجام شود، مطرح کرد: پنج نمایندگان مجلس مردم مشهد و کلات، فرماندار، شهردار و مدیران مربوطه بر این باورند که با یاری خداوند و همت مسئولین تا یک سال و نیم آینده مشکلات برطرف میگردد.

مدیر طرح کشاورزی حوزه کشف رود جهاد کشاورزی مشهد گفت: شهرداری مشهد در ده‌ساله گذشته یکصدو چهارده میلیارد تومان برای ساماندهی کشف رود تعهد ایجاد کرده است و قرار است تا پایان امسال بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی این رودخانه قدیمی از پل نمایشگاه بین الملل تا کنار گذر شمالی درختکاری و فضای سبز ایجاد شود و به مردم منطقه تحویل داده شود.

حجت الاسلام دکتر محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مجلس مردم مشهد بیان کرد: در سال‌های گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی گردید که بخشی تخصیص داده شده و خوشبختانه با تدبیر با اعتبارات محلی شهرستان مشهد تجمیع و در حال بهره برداری می‌باشد.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی در پایان خاطرنشان کرد: تا یک سال و نیم آینده پروژه به اتمام می‌رسد و یک تحول در محیط زیست بشر و در زیست اجتماعی حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8