ایمن‌سازی روستای گلارچه سفلی در صالح آباد تربت‌جام
ایمن‌سازی روستای گلارچه سفلی در صالح آباد تربت‌جام

واحد مهندسی رودخانه‌های امور آب تربت جام در دو ماموریت‌های جداگانه با تلاش کارکنان این امور نسبت به ایمن‌سازی روستای گلارچه سفلی صالح آباد در برابر سیلاب و توقیف لودر و کمپرسی متخلف در چشمه گل اقدام کردند.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس یوسف اختری مدیر امور منابع آب تربت‌جام با بیان این خبر گفت: متأسفانه پل عبوری از مجاورت گلارچه‌سفلی صالح‌آباد دارای اشکالات فنی‌ست که بعضا در سال‌های گذشته مسبب سیلابی شدن مسیل داخل روستا و آبگرفتگی و خسارت به منازل شده بود که ضمن هشدار به دستگاه‌های متولی، این امور برای کاهش مخاطرات احتمالی با توجه به آغاز فصل بارندگی اقدام به لایروبی بخشی از مسیل گلارچه بطول ۳۰۰ متر کرد.

وی افزود: هماهنگی لازم برای لایروبی رودخانه صالح‌آباد در محل آبنمای یکه‌توت نیز با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان انجام و به زودی ترتیب‌اثر داده می‌شود.

اختری همچنین به دیگر اقدامات این امور پرداخت و عنوان کرد: در راستای برخورد قاطع با متخلفان در زمینه برداشت غیرمجاز از شن و ماسه رودخانه و تخریب کنندگان محیط زیست این امور با همکاری پاسگاه قلعه گک اقدام به توقیف لودر و کمپرسی متخلف حین برداشت غیرمجاز در بستر مسیل چشمه گل کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64