ایجاد ۵۶ هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید
ایجاد ۵۶ هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سال گذشته حدود ۵۶ هزار فرصت شغلی به استناد حمایت از ۲۴ هزار طرح‌های روستایی، ایجاد کردیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سال گذشته حدود ۵۶ هزار فرصت شغلی به استناد حمایت از ۲۴ هزار طرح‌های روستایی، ایجاد کردیم.

به گزارش اختر شرق؛ اصغر نور اله زاده در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنعتی و تولیدی شهرستان سبزوار افزود: با توجه به اینکه سبزوار یکی از شهرستان‌هایی است که ظرفیت و مزیت‌های خیلی خوبی در حوزه کسب‌وکارهای روستایی و خرد و کوچک دارد و قرار گرفتن در کریدر مشهد _تهران، از این ظرفیت بهره‌برداری‌های خیلی خوبی می‌شود انجام داد.

وی بابیان اینکه امسال اولویت صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی و شهرستان‌هایی که خارج از حوزه‌های مرکزیت استان‌ها هستند، است، اظهار کرد: امسال بیشتر در این مراکز متمرکز می‌شویم و طرح‌هایی که منجر به توسعه این مناطق مخصوصاً مناطق روستایی می‌شود را موردتوجه قرار می‌دهیم.

وی بابیان اینکه امسال حدود یک هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های مناطق روستایی در نظر گرفته‌ایم، گفت: در حوزه کسب‌وکارهای خرد و کوچک در مناطق شهری برنامه‌ریزی‌هایی با وزارت ورزش و وزارت کار و تعاون انجام‌شده است.

نور اله زاده بابیان اینکه در محیط‌های روستایی تا پایان سال برنامه‌ریزی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را داشته‌ایم که امید است بتوانیم به این عدد برسیم، ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۶ هزار فرصت شغلی به استناد حمایت از ۲۴ هزار طرح‌های روستایی، ایجاد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از پیش‌بینی اشتغال امسال تثبیت فرصت‌های شغلی و بخش زیادی مشاغل جدیدی است که ایجاد می‌شود که در حوزه‌های فراوری و بسته‌بندی در محیط هلی روستایی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: با مشارکت واحدها برنامه‌ریزی می‌کنیم که در تثبیت فرصت‌های شغلی واحدها کمک کنیم تا ظرفیت‌های خوبی که در حال حاضر وجود دارد، توسعه یابد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سبزوار ظرفیت‌های خوبی در بحث اشتغال‌زایی روستایی و مشاغل خانگی دارد.

رمضان علی سبحانی فر افزود: ظرفیت شهرستان در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری، بافندگی و دوخت پوشاک و بحث‌های کشاورزی بسته‌بندی، ایجاد گلخانه در روستاها که اشتغال و درآمدزایی بیشتر مردم روستایی را به همراه داشته باشد، وضعیت مناسبی دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار در این مشاغل جذب‌شده و حدود ۹۰۰ طرح با اشتغال حداقل ۲ هزار نفر به همراه داشته است که می‌توانیم این را در شهرستان بیشتر توسعه دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3