ایجاد و توسعه توتستان‌ها باعث افزایش درآمد خانوار و اشتغال محور است
ایجاد و توسعه توتستان‌ها باعث افزایش درآمد خانوار و اشتغال محور است

مدیر، معاون فنی و مسئول حفظ نباتات مدیریت شهرستان کاشمر از توتستان ایجادشده در شهرستان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در حاشیه بازدید از توتستان ایجاد شده بر استفاده از آبیاری‌های نوین تاکید کرد و گفت: درخت توت گیاهی چندساله است و با توجه به سازگاری نسبتا مناسب قابلیت کاشت و رشد و نمو در بیشتر اقلیم‌ها و شرایط آب و هوایی همچون اقلیم منطقه ترشیز را دارا می‌باشد.
محمد شجعی افزود: درخت توت به عنوان تنها منبع تغذیه حشره کرم ابریشم و دستیابی به محصول باارزشی بنام پیله ابریشمی توجه ویژه به توسعه و گسترش سطح زیرکشت این محصول را دوچندان می‌کند.
وی ادامه داد: برای پرورش یک جعبه تخم نوغان حدود ۷۰۰ کیلو برگ خالص نیاز می‌باشد که جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان اقدام به توزیع نهال توت بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: رواج نوغانداری در منطقه ترشیز بزرگ به علت خشکسالی‌های متوالی محدود بوده ولی علاقمندی بین افراد به نوغانداری بالاست.
شجعی اظهار کرد: کاهش مشکل بیکاری، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، نبود نیاز به سرمایه بالا برای اشتغال، توسعه ظرفیت صادرات کشور، افزایش درآمد خانوار، اشتغال محوری و توسعه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های ایجاد توتستان و پرورش کرم ابریشم بشمار می‌آید.
او تصریح کرد: علاقه‌مندان به پرورش کرم ابریشم می‌توانند برای آموزش و هماهنگی بیشتر به اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 20