ایجاد تعادل قیمت پیاز در گروی اجرای سهمیه کشت ابلاغی
ایجاد تعادل قیمت پیاز در گروی اجرای سهمیه کشت ابلاغی

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: با هدف تعادل قیمت در بازار پیاز، کشت پیاز باید مطابق سهمیه ابلاغی هر شهرستان انجام گیرد.

مریم حمیدی راد، مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین  در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت پیاز و بر اساس برنامه ابلاغی تا پایان فصل کشت این محصول ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص می یابد.

حمیدی راد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷۰ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته بود و ۱۷۷۶۰ تن محصول پیاز برداشت و روانه بازار شد، افزود : تا امروز ۱۳۵ هکتار پیاز به صورت مستقیم کشت شده و تلاش ما بر این است که سطح زیر کشت این محصول بالاتر از سهمیه کشت ابلاغی نرود.

وی با اشاره به بارش های سیل آیا و سرمای منهای ۴ درجه فروردین ماه سال جاری خاطرنشان کرد:۵۰ هکتار از سطح زیرکشت پیاز و نیم هکتار از کشت خزانه این محصول دچار سرمازدگی و خسارت شد.

وی ادامه داد:  تولید عمده ی پیاز موجب کاهش قیمت این محصول در بازار و متضرر شدن کشاورزان در این بخش میگردد وکشاورزان برای کشت این محصوا باید با مراکز جهاد کشاورزی هماهنگ باشند.

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جون با اشاره به اینکه اغلب پیاز طلایی در شهرستان جوین کشت می شود و متوسط برداشت پیاز در هر هکتار ۵۰ تن میباشد افزود:شهرستان جوین با دارا بودن اقلیم و آب مناسب رکورد برداشت را تا ۱۷۰ تن در هر هکتار را دارا است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2