اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی، از ۱۵ مهرماه وارد تایباد می‌شوند
اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی، از ۱۵ مهرماه وارد تایباد می‌شوند

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان تایباد با حضور علیرضا قامتی مدیرکل اداره پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در سال پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد.

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان تایباد با حضور علیرضا قامتی مدیرکل اداره پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در سال پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد در این جلسه با اشاره به حضور دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم، گفت: از این ماه شورای اداری تایباد هر جلسه میزبان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان خواهد بود تا با امور اجرایی آشنایی به دست آورند.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، تصریح کرد: با توجه به ضرورت‌ها، پدافند غیرعامل برای استان و شهرستان مرزی تایباد حائز اهمیت است، یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل، بازدارندگی در مقابل تهدیدات است و لزوم موفقیت در این کار نیازمند اطلاعات بسیار قوی است که باید کسب کنیم.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد بابیان اینکه اولین گروه زائران افغانستانی اربعین حسینی، از ۱۵ مهرماه وارد تایباد می‌شوند، تأکید کرد: خدماتی که به مهمانان اربعین ارائه می‌دهیم، به نام شهرستان تایباد نیست و ما نماینده کشور هستیم. بستر برای استقبال از زائران افغانستانی فراهم‌شده است. امسال برای اولین بار ارتباط مستمر و مؤثری بین کنسولگری ایران در هرات و کنسولگری افغانستان در مشهد برقرار کردیم و فردا نیز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل رایزنی‌هایی خواهیم داشت.

مولانا غلام نبی توکلی، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در ابتدای این جلسه اظهار کرد: پلیس در هر کشوری قدرتمند و باصلابت بود، امنیت برقرار خواهد بود، پلیس ما امروز یک پلیس مقتدر و باقدرت است.

کشور ما امروز نسبت به کشورهای اطراف برتری‌های محسوسی دارد، امنیت مؤلفه اول برتری ماست. جزیره امن ایران اسلامی در خاورمیانه‌ی غرق در آتش و جنگ، حاصل رشادت‌های فرزندان ما در نیروهای نظامی و انتظامی است. لازم است شکر امنیت را بجای آوریم.

علی‌اصغر علیپور، امام‌جمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد نیز در این جلسه گفت: اخلاق خوب یعنی انسان دروغ نگوید، محبت داشته باشد، تهمت به کسی نزند و باعث رنجش دیگران نشود. نیروی انتظامی زحمات بسیاری در کشور کشیده است و درراه امنیت کشور، شهدای بزرگواری تقدیم کرده است.

سرهنگ علی‌اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد عنوان کرد: امروز پلیس با بهره‌گیری از جدیدترین فنّاوری‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان عزیز با بالاترین سرعت تلاش می‌کند.

قربانی بابیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، «پلیس هوشمند، امین مردم» است، اظهار داشت: ناجا در سنوات اخیر، با رویکردهای جدید به دنبال هوشمند سازی است. عزم ما برای مبارزه علیه تهدیدات امنیت در فضای عینی و مجازی است.

وی افزود: برابر آخرین پیمایش سنجش سرمایه ملی، امروز ناجا رتبه دوم را در بحث پاسخگویی، کیفیت خدمات و رضایت از عملکرد را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است بر اساس طرح فرماندار تایباد، هر جلسه شورای اداری شهرستان، میزبان گروهی از مردم یکی از روستاهای تایباد خواهد بود که در این جلسه، دهیار روستای فرمان آباد، گزارشی از ظرفیت‌ها و همچنین مشکلات روستا بیان داشت و فرماندار دستور پیگیری مشکلات مطرح‌شده را به مسئولین دستگاه‌های اجرایی صادر کرد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4