اولین محموله تجاری کامیونی از گمرک سرخس به ترکمنستان وارد شد
اولین محموله تجاری کامیونی از گمرک سرخس به ترکمنستان وارد شد

مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس از خروج اولین محموله تجاری کامیونی به پایانه مرزی کشور ترکمنستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن رحیمی زاده گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا قریب شش ماه گذشته مرز زمینی ما با کشور ترکمنستان بسته وبا پیگیری‌های دیپلماتیک انجام شده واعلام وزارت خارجه از روز گذشته به مدت سه روز بصورت آزمایشی گمرک مرزی ترکمنستان روزانه تعداد ۱۰ دستگاه کامیون را پذیرش می‌کند که امیدواریم این عدد افزایش یابد.

مدیر کل گمرک شهرستان سرخس تصریح کرد: از آنجا که دربخش ریلی هم ما مشکلاتی داشتیم وطی این مدت بسته بودیم با تلاش‌های صورت گرفته در چند ماه گذشته حمل نقل ریلی شروع به فعالیت کرد که در ابتدا بصورت محدود واگن‌ها از سوی ترکمنستان پذیرش می‌شد که خوشبختانه در ادامه حجم مبادلات ما در بخش ریلی چشمگیرتر شده وامروز محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: امیدواریم این توافق مقطعی نباشدو بعد از آزمایش تستی سه روزه پذیرش کامیون بیش از پیش از سوی ترکمنستان افزایش یابد.

رحیمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: البته از روز گذشته که عبور آزاد شد رانندگان از طرح اعلام شده کشور ترکمنستان که کامیون در روی پل مرزی اسب خودرو جدا وسپس با کشنده و راننده ترکمن محموله وارد ترکمنستان شود راضی نبودند وعملا هیچ کامیونی عبور نکرد اما امروز ده کامیون با شرایط کشور همسایه محموله تجاری خودرا که بار خودرو بود مبادله شد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10