اولین دفتر خدمات قضایی در تربت جام راه اندازی شد
اولین دفتر خدمات قضایی در تربت جام راه اندازی شد

رئیس دادگستری تربت جام از راه اندازی اولین دفتر خدمات قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس دادگستری تربت جام در مراسم راه اندازی اولین دفتر خدمات قضایی با اشاره به مزایای خدمات الکترونیک قضایی گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کوچک‌سازی دولت و برون سپاری خدمات دولت اکترونیک در قوه مجریه و به موازات آن قوه هوشمند در قوه قضائیه با شکل گیری مرکز آمار و فناوری آوری اطلاعات در یک دهه گذشته مطرح و پیگیری شده است. بر همین اساس ریاست معزز قوه قضاییه، این مهم را به عنوان یکی از محورهای تحولی دستگاه قضا تعیین فرموده اند.

عارفی نیا بیان کرد: یکی از درگاههای ورود به سامانه‌های هوشمند قضایی و اخذ خدمات که به ویژه برای مراجعان غیر حرفه‌ای بسیار موثر است دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است که حاکمیت بر آن نظارت دارد، افراد متخصص در بخش خصوصی ارائه خدمات قضایی دارند و مردم از بالاترین سطح کیفی خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اهدافی از جمله تسریع، تکریم و خدمت به مردم است. این دفاتر از یک سامانه هوشمند جامع برخوردارند که به لحاظ شکلی اوراق قضایی بدون نقص تنظیم شوند.

رئیس دادگستری تربت جام با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسان دادرسی الکترونیکی می‌تواند بیش از ۵۰درصد زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کوتاه نماید، عنوان کرد: بر اساس آمارها توسعه خدمات قضایی الکترونیکی باعث شده در هفت ماه ابتدایی امسال مراجعه به دادگستری‌ها و دادسراها کاهش یابد.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیکی فرآیند دادرسی از شفافیت بیشتری برخوردار شده و به لحاظ امنیتی، نظارتهای درون سازمانی و برون سازمانی ارتقا می‌یابد.

عارفی نیا با تاکید بر اینکه سامانه‌های متعدد قضایی در قوه قضائیه برای ارائه و ارتقای خدمات، آموزش و تکریم ارباب رجوع و کشف فساد تا کنون پیش بینی شده و در حال توسعه است که تمام آن‌ها در «درگاه ملی قوه قضائیه» در دسترس افراد است، خاطرنشان کرد: در تربت جام متاسفانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا کنون نبودو برای رفع این عقب ماندگی تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا این شهرستان از استاندارهای ارائه خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند شوندکه با راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی درتربت جام به مردم خدمات قضایی به نحو مطلوبی ارائه شود.

رئیس دادگستری تربت جام در پایان از مردم درخواست کرد: شکایات خود را از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی مطرح نمایند.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 276