اولین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت یک‌هزار شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ برگزار شد
اولین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت یک‌هزار شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت یک‌هزار شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ با حضور فرماندارن شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در محل فرمانداری کاشمر برگزارشد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان‌های کاشمر بردسکن و خلیل آباد و مسئولین دفاتر حفظ نشر ارزشهای دفاع مقدس حضور داشتند مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدا وادای احترام به خانواده معظم شهدا وایثارگران اظهار کرد: بحمدالله در سراسر کشور کنگره ها و یادواره های مختلفی برگزار شده که باید از تجربیات این کنگره ها درجهت بالا بردن سطح کیفی و تاثیرگذاری این رویداد مهم فرهنگی و انقلابی بهره گیری نماییم.

وی انتقال و معرفی ارزشهای دفاع مقدس، معرفی سبک زندگی شهدا و الگوسازی در بین جوانان، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، نماد سازی وبرجسته سازی اهداف شهدا و انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان که لازمه زندگی امروز می باشد را از اهداف اصلی برگزاری کنگره و یادواره های شهدابرشمرد و گفت باید هرگونه تصمیم و برنامه ریزی در ستاد بر محور این اهداف قرار داشته باشد.

فرماندار شهرستان کاشمر با تبیین شرایط روز جامعه و جهان افزود : نیاز به ایثار و از خود گذشتگی در شرایط کنونی جامعه از مهمترین مسائلی است که باید از دل برگزاری این رویداد مهم به عنوان یک فرهنگ برای انجام کارها به همه حوزه ها وبخشها تعمیم داده شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا با یک برنامه ریزی جامع از هم اکنون برای سه مقطع قبل، زمان کنگره و بعد از کنگره اقدامات شاخص تعریف شود و پس از برگزاری گنگره با مستندسازی و تدوین تجربه ها و اقدامات انجام شده  در بین اقشار مختلف نشر داده شود.

ساقی با بیان اینکه ضرورت دارد با پرهیز از کارهای کلیشه ای و بااقتباس از فرمایشات مقام معظم رهبری برای اثربخشی بیشتر کنگره از نظرات همه صاحب نظران ،نخبگان بویزه از زیان هنر و شیوه ها ی نوین بهره گیری شود، مطرح کرد: برای برگزاری یک کنگره اثر بخش باید در حوزه علمی تدوینی ،تولید ونشر و حوزه اجرایی نظرات و پیشنهادات برای طرح در جلسه آینده ستاد اخذ شود.

وی همچنین  خواستار تعریف یک نظام پیشنهادات برای استفاده از مشارکت همه خانواده های معظم شهدا در برگزاری کنگره به عنوان متولیان اصلی برگزاری این رویداد شد.

شاکری فرماندار شهرستان بردسکن با بیان اینکه امروز امنیت واقتدار و تمامیت وجودی همه ما مدیون خانواده معظم شهداست گفت: در شهرستان بردسکن با تقدیم ۳۰۰شهید گلگون کفن آمادگی کامل برای برگزاری این کنگره عظیم را داریم.

شاکری با اشاره به اینکه برای  جلوگیری از موازی کاری و وحدت رویه و در راستای اهداف کنگره باید ازتجربیات  یادواره شهدای ارتش که بصورت مشترک برگزارشد بهره گیری نماییم، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی شهدا با توجه به  هجمه های دشمنان ما در راستای تشکیک عقاید جوانان می تواند یک موج فرهنگی بزرگ ارزشی را ایجاد کند.

قاسم پور فرماندار شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد ۲۸۸ شهید ۴۳۸ جانباز و۹ ازاده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم نموده خاطرنشان کرد در شهرستان باتوجه به اینکه برخی سرداران شهید گمنام هستند از ظرفیت کنگره ملی شهدا برای معرفی بیشتر این شهدا به نسل جوان وجامعه کنونی بهره گیری نماییم.

وی گفت: باید با گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقداماتی متناسب با فضا وموقعیت هر شهرستان و براساس ظرفیت هرمنطقه برگزارشود.

سرهنگ یعقوبیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کاشمر اظهارداشت کنگره ملی بزرگداشت۱۸۰۰۰شهید خراسان رضوی در مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و مقرر شده در شهرستانهایی که بیش از ۱۰۰۰شهید دارند کنگره شهدا به‌صورت شهرستانی و منطقه ای برگزارشود که این رویداد در شهرستانهای نیشابور، سبزوار کاشمر و تربت حیدریه برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه  کنگره بزرگداشت۱۰۰۰شهید شهرستانهای کاشمر بردسکن خلیل آباد و کوهسرخ  با مشارکت همه دستگاهها در منطقه ترشیز در بهار ۱۴۰۰در شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: براساس ساختار اجرایی ستاد فرماندار شهرستان کاشمر رئیس ستاد، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دبیر و دبیرخانه کنگره دفتر حفظ نشر اثار و ارزشهای دفاع مقدس شهرستان کاشمر خواهند بود.

یعقوبیان اظهار کرد: ۲۰  کمیته در قالب ساختار اجرایی ستاد تعریف شده است که براساس استعداد وظرفیت شهرستان قابل تغییراست.

خدامی مسئول دفتر حفظ نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان کاشمر با بیان اینکه ارمغان تلاش و ایثار و از خودگذشتگی شهدا  حفظ جمهوری اسلامی است و هرکاری که می کنیم باید در جهت تقویت جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شهدا مایه حیات معنوی کشورند و برگزاری کنگره شهدا باید به تقویت این مهم کمک کند، تصریح کرد: باید فضای شهرستان ومنطقه را از هم اکنون به سمت وسوی شهدا سوق دهیم و موضوع اول منطقه ترشیز تا زمان برگزاری کنگره و گفتمان قالب جامعه بحث شهدا باشد.

مسئول دفتر حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان کاشمر با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا تکریم شهداست در جهت تداوم حرکت و مسیر شهدا ایجاد حرکت می کند و تکریم مجاهد فی سبیل الله است و دیگران را به ادامه این راه تشویق می کنیم خاطرنشان کرد  کنگره شهدا باعث ایجاد فضای امید در جامعه و ترویج سبک زندگی شهدا خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیتهای هنری منطقه برای برگزاری کنگره شهدا، تعریف برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف برای تمام اقشار، دوین و چاپ کتاب با موضوعات مختلف و پیش بینی چاپ ۳۰عنوان کتاب رااز برنامه هایی برشمرد که می تواند کنگره شهدا را  به یک اقدام و رویداد جریان سازدر بین اقشار مختلف تبدیل کند.

لازم به ذکر است؛ دراین جلسه مقررشد جلسه دوم هماهنگی برگزاری کنگره حداکثر تا ۱۵ روزآینده در شهرستان بردسکن با دعوت از ائمه محترم جمعه وروسای بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ها برگزار و پیشنهاد ها و نظرات ضمن بررسی و اتخاذ تصمیم اجرایی ،مسئولین کمیته ها نیز تعیین شود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 24