اولویت توجه به حرم مطهر رضوی در توسعه متوازن شهر
اولویت توجه به حرم مطهر رضوی در توسعه متوازن شهر

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: همزمان با توسعه متوازن و پایدار مشهد و همچنین توجه به حاشیه شهر، باید جایگاه حرم امام رضا (ع) در اولویت قرار گیرد.

به گزارش اخترشرق؛ سید ابراهیم علیزاده در نشست روسای ادوار شورای شهر مشهد، اظهارکرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از اعضای شورای ششم در شهرداری مشهد فعالیت داشته‌اند، جنس این ارگان را می‌شناسند که این موضوع نکته مثبتی در جهت رفع مشکلات شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شورای ششم رویکرد و نگاه، علاوه بر دیگر مسائل شهری با توجه به منویات مقام معظم رهبری، توجه به حاشیه شهر است؛ همچین سعی داریم تا شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس بیان کرد: در کمیسیون حاشیه شهر سعی شده از کمیسیون‌های دیگر شورا یک نماینده حضور داشته باشند تا مطالبات حاشیه شهر به صورت تخصصی پیگیری شود.

علیزاده افزود: همچنین برنامه‌ای برای کمیسیون‌های مختلف شورا تدوین کردیم تا هر کمیسیون از دیدگاه خود به مسئله حاشیه شهر نگاه کند که خوشبختانه اعضای شورا نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی تصریح کرد: حضور در کمیسیون‌ها نیز نه تنها برای حاشیه شهر، بلکه در نگاه کلان شهری در مبحث آمایش شهر هم مد نظر است؛ در این راستا اگر نگاه ما کلان نباشد، توسعه اسکان ناکارآمد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: برای ۴ هزار هکتار اراضی خالی شهر در حال برنامه‌ریزی هستیم تا توسعه شهر اصولی باشد؛ همچنین طرح‌های گذشته نیز در حال بازنگری هستند و رفع موانع حقوقی و ثبتی هم پیگیری خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه مسیر حرکتی، مسیر امیدوار کننده‌ای است، اظهار کرد: سعی بر تسهیل شرایط در شهر داریم و در این راستا با ارگان‌های مختلف نیز از جمله راه و شهرسازی جلساتی داشتیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41