اهدای ۲۸ هزار نسخه منبع مطالعاتی به کتابخانه مرکزی آستان قدس
اهدای ۲۸ هزار نسخه منبع مطالعاتی به کتابخانه مرکزی آستان قدس

طی سه ماهه دوم سال جاری بیش از ۲۸ هزار نسخه منبع مطالعاتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهداشده است.

به گزارش اختر شرق؛ عیسی اختری طوسی، رئیس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از اهدای ۲۸ هزار نسخه منبع مطالعاتی به کتابخانه مرکزی آستان قدس طی سه ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از مجموع منابع اهدایی به زبان فارسی بوده و زبان‌های عربی و انگلیسی نیز بیشترین آثار غیرفارسی را به خود اختصاص داده‌اند.

اختری طوسی، عمده موضوعات این منابع را علوم اسلامی، ادبیات و تاریخ، علوم فنی و کاربردی و کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: آیت‌الله سید علی مخمل باف، ناصر حسین پور آزادی، محمد کمالی نسب، سید غلامرضا باغدهی بایگی، مهدی دلقندی، محمدرضا سبحانی، مرضیه گربازکار، خانم نغم الحویزی، مرحوم حجت‌الاسلام محمدموسی مظفریان کاریزانی، خانواده مرحوم شهریار فهیم دژبان، برخی از واقفین عمده این منابع مطالعاتی هستند.

رئیس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، همچنین قریب به هفت هزار ۳۰۰ نسخه از مجموع این منابع را اهداشده از سوی سازمان‌های داخلی آستان قدس رضوی عنوان کرد و نهادهای کشوری ازجمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انتشاراتی‌ها و ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان را از دیگر اهداکننده منابع به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نام برد.

اختری طوسی، از دسته‌بندی و فهرست‌نویسی بخش عمده‌ای از این آثار خبر داد و گفت: این کتب بنا به نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2