اهدای زندگی توسط دختر ۱۶ساله کاشمری
اهدای زندگی توسط دختر ۱۶ساله کاشمری

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و در آغاز دهه کرامت دختر ۱۶ساله کاشمری که دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای زندگی خود، به چند انسان حیات دوباره بخشید.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: یک هزار و پنجاه و نهمین (۱۰۵۹) از اهدا کننده مرگ مغزی خانم سمیرا ظهوریان ۱۶ساله که از بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرستان کاشمر به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو نفر از شهروندان کاشمری با اهدای زندگی خود به چندین انسان دیگر حیات بخشیدند.

دکتر یزدانی گفت: به پاس قدردانی از این عمل انسان دوستانه هزینه محل تدفین این مرحومه در آرامگاه شهید مدرس با مشارکت آستان قدس رضوی و چند تن از خیرین شهرستان به مبلغ ۸۰ میلیون ریال انجام شد.

دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد زنده یاد سمیرا ظهوریان در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۳ساله ساکن تربت حیدریه پیوند شد و به نامبرده زندگی دوباره بخشید.

دکتر خالقی با بیان اینکه قرنیه‌های مرحومه سمیرا ظهوریان نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد، خاطر نشان کرد: قسمتی از پوست این زنده یاد به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا علیه السلام جهت پیوند ارسال شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 87