اهداء هزینه تبلیغات انتخابات شورای شهر تربت حیدریه برای مرمت بنای تاریخی
اهداء هزینه تبلیغات انتخابات شورای شهر تربت حیدریه برای مرمت بنای تاریخی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از اهداء هزینه‌های تبلیغات انتخابات شورای شهر توسط یک کاندیدا برای مرمت بنای تاریخی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی در این باره عنوان کرد: آقای امیررضا عین‌الهی پس از اعلام انصراف از ادامه کاندیداتوری ششمین دوره شورای اسلامی شهر تربت حیدریه، هزینه تبلیغات خود را برای مرمت آب انبار تاریخی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه اهدا کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: هدف از این اقدام شایسته این شهروند تربت‌حیدریه فرهنگ‌سازی برای حفظ و پاسداشت مواریث فرهنگی و احیای هویت تاریخی منطقه و همچنین کمک به رونق صنعت گردشگری بوده است.

وی ادامه داد: این شهروند میراث‌دوست با شعار حمایت از میراث‌فرهنگی و گردشگری در راستای توسعه پایدارشهر اعلام کاندیداتوری کرده بود.

امیررضا عین‌الهی با ابراز خشنودی از اهدای هزینه‌های درنظر گرفته شده برای تبلیغات به مرمت آثار تاریخی اظهار کرد: مواریث فرهنگی شهرستان و منطقه متعلق به یک فرد یا نهاد نیست، بلکه عموم مردم نسبت به حفاظت و پاسداشت آن‌ها وظیفه دارند.

لازم به ذکر است؛ در شهرستان تربت حیدریه و زاوه بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی، طبیعی، محوطه و تپه تاریخی شناسایی شده وجود دارد که تعداد ۷۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 49