انعقاد تفاهم نامه‌ای برای ایجاد پست برق در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان
انعقاد تفاهم نامه‌ای برای ایجاد پست برق در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای ایجاد پست برق در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان، گفت: بر اساس این تفاهم، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۳۰ درصد تأمین مالی برای احداث پست برق را تأمین خواهد کرد، حدود پنج میلیارد تومان توسط فرمانداری از اعتبارات استانی و شهرستانی تأمین و بقیه آن توسط شرکت برق استان فراهم خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی دوچرخه‌سازی در قوچان در جمع خبرنگاران گفت: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی، در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۲۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هر بنگاه و واحد اقتصادی که زمین در شهرک صنعتی تحویل بگیرد رها نخواهد شد، اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌طور جد این دسته از واحدهای صنعتی را تا زمان بهره برداری و بعد از بهره برداری رصد و همراهی خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ماده (۵۴) قانون احکام دائمی، وظیفه تأمین برق، گاز، آب و زیرساخت‌های شهرک صنعتی را تا در واحد برعهده دستگاه‌های خدمات رسان برشمرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی منابع لازم را برای تأمین و ارتقاء زیرساخت‌ها در اختیار ندارند و فقط نگهداری و مدیریت مسائل درون شهرک‌ها برعهده آن‌هاست.

رسولیان با اشاره به اینکه ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات رسان در بودجه سالانه درنظر گرفته شده است، اما آن‌چه هرساله اتفاق می‌افتد، فقط بودجه‌های محدود استانی است که مبالغ بسیار پایینی دارد و به دلیل انجام ندادن خدمات توسط شرکت‌های خدماتی مجبور به هزینه کرد از منابع داخلی هستیم که این موضوع هزینه شهرک‌ها را بالا می‌برد، اظهار کرد: خوشبختانه در قانون بودجه امسال کمک خوبی درنظر گرفته شده است تا بتوان زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی را تأمین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص تمرکزگرایی و بروکراسی اداری نیز گفت: دستورالعمل‌هایی که اختیارات را از مدیران سلب و برای مدیران استانی بروکراسی ایجاد می‌کنند، به‌طور حتم کاهش داده خواهد شد و اختیارات به مدیران استانی واگذار خواهد شد تا نیاز نباشد هیچ استانی به ما مراجعه کند، مگر در مسائلی که قانون الزام کرده و امکان تفویض اختیار وجود نداشته باشد.

رسولیان عنوان کرد: در زمینه تأمین زیرساخت‌های برق و گاز و بقیه دستگاه‌های خدمات رسان، به هر میزان ارائه خدمات انجام شود، ۳۰ درصد تأمین منابع توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، اما درخصوص آب هر میزانی که تخصیص یابد، منابع مالی آن توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تأمین خواهد شد. قیمت آب خیلی ارزان نیست و تا الآن ۶۰۰ میلیون تومان برای هر لیتر آب هزینه شده است، اما به علت این‌که آب برای بنگاه‌های اقتصادی یک ضرورت است، این آمادگی وجود دارد که به هر میزان آب تخصیص پیدا کند، خریداری در این زمینه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱.۸ درصد آب کشور توسط بخش صنعت مصرف می‌شود که عمده مصرف در پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌هاست و باید آب بنگاه‌های کوچک و متوسط را نیز تأمین کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راکد و نیمه راکد بودن ۲۲ تا ۲۴ درصد واحدهای صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار در سال جاری به ۱۸.۷ درصد کاهش پیدا کرده است که در شرایط کنونی اقتصادی کشور محدودیت واردات در این کاهش مؤثر بوده است و همچنین تشکیل کلینیک صنعت با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی و ارکان حاکمیت در استان‌ها کمک شایانی به بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید داشته است.

رسولیان تصریح کرد: در این مسیر یک هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگردانده شده و حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل هم ایجاد شده است که با دستور اکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، این رویه برای همه واحدها چه در شهرک‌های صنعتی و چه در خارج از شهرک‌های صنعتی با مدیریت این سازمان پیگیری شده است.

وی درخصوص بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان نیز گفت: مشکل اصلی این شهرک صنعتی با توجه به این‌که متقاضی برای سرمایه گذاری نیز دارد، کمبود برق است که باید پست برق در این شهرک احداث شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای ایجاد پست برق در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ،گفت: بر اساس این تفاهم، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۳۰ درصد تأمین مالی برای احداث پست برق را تأمین خواهد کرد، حدود پنج میلیارد تومان توسط فرمانداری از اعتبارات استانی و شهرستانی تأمین و بقیه آن توسط شرکت برق استان فراهم خواهد شد.

رسولیان با بیان اینکه در این راستا با مدیرعامل برق خراسان رضوی مذاکراتی انجام شده است و همکاران ما در استان برای عملیاتی و اجرایی شدن آن پیگیری خواهند کرد تا با تأمین برق، شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان یکی از شهرک‌های خوب استان خراسان رضوی شود، مطرح کرد: توسعه صنعتی و افزایش تولید، هدف اصلی ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و برای تحقق این هدف از هر ظرفیتی در سطح ملی و استانی استفاده خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه بتوان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تأمین اعتبار کرد تا نیازهای بنگاه‌های اقتصادی در بخش زیرساخت‌ها تأمین شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 115