انطباق بودجه ۱۴۰۱ با چرخش‌های تحول آفرین وگزاره‌های چشم اندازی شهردار مشهد
انطباق بودجه ۱۴۰۱ با چرخش‌های تحول آفرین وگزاره‌های چشم اندازی شهردار مشهد

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: آنچه در بودجه ۱۴۰۱ اهمیت دارد و نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، انطباق و ارتباط کامل با سیاست‌ها و رهیافت‌های شورای ششم و چرخش‌های تحول آفرین و گزاره‌های چشم‌اندازی شهردار است.

«آیدا مهربان» در خصوص بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: امروز سوم بهمن ماه بودجه ۱۴۰۱ توسط مدیریت شهری تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شد.

وی افزود: آنچه در این بودجه اهمیت دارد و نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، انطباق و ارتباط کامل با سیاست و رهیافت شورای ششم و چرخش‌های تحول آفرین و گزاره‌های چشم‌اندازی شهردار مشهد دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ضمن اشاره به توجه ویژه علل الخصوص حاشیه شهرو توازن پروژه‌ها بیان کرد: تخصیص صددرصدی اعتبارات به حاشیه شهر و اختصاص حدود ۳۸ درصد از کل اعتبارات به صورت مستقیم و خاص به این بخش از دیگر ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

مهربان خاطرنشان کرد: همچنین سهم درآمد پایدار از ۴۰ درصد به ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است و تلاش کردیم نسبت توازن بودجه جاری و عمرانی را ۳۰ به ۷۰ نگه داریم به این معنا که شهر به سمت توسعه حرکت کند و تمام درآمد و هزینه‌ها صرف موضوعات جاری شهرداری نشود.

وی اضافه کرد: منابع و مصارف بودجه شهرداری حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم درآمد عمومی، چهار هزار میلیارد تومان واگذاری‌های دارایی سرمایه، هفت هزار و ۷۰۰ واگذاری دارایی مالی است؛ الباقی از محل مازاد منابع بر مصارف دوره‌‍های قبل و خالص منابع سازمان‌ها و شرکت‌ها تابعه تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در خصوص سهم مصارف تصریح کرد: حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و جاری، بالغ بر هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی مالی است.

مهربان ضمن اشاره به اینکه تمام پروژه‌های عمرانی مکان محور شدند و در لایه‌های مکانی نشسته‌اند، گفت: کاملا مشخص است که پروژه در کدام مکان قرار گرفته و درهر قسمت شهر چه خدماتی ارائه می‌شود که این کار به‌عدم موازی کاری و حذف خدمات تکراری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با تلاش همه همکاران در مدیریت شهری و حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد در فرایند بررسی و تصویب بودجه، اقدامات کارگشا و موثری برای سال آینده پیش رو داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 33