انجام نخستین عمل سیستکتومی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
انجام نخستین عمل سیستکتومی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

عمل جراحی سیستکتومی (خارج کردن تخمدان) به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان با موفقیت انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علی پاینده مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان اظهار کرد: این عمل برای نخستین بار در بیمارستان حضرت زهرا (س) توسط متخصص زنان و زایمان دکتر راضیه هادی و تیم جراحی بر روی بیمار ۳۵ ساله با موفقیت انجام شد.

دکتر راضیه هادی متخصص جراح زنان و زایمان نیز اظهار کرد: سیستکتومی تخمدان، عمل جراحی برداشتن کیست‌های تخمدانی است که بسته به تشخیص پزشک به دو روش جراحی باز (لاپاراتومی) و لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان افزود: امروزه یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی در دنیا انجام عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی است و این عمل تکنیکی جدید در جراحی با حداقل تهاجم هست که تنها برش‌هایی با طول حدود نیم تا یک سانتی‌متر بر روی شکم بیمار ایجاد می‌گردد.

وی بابیان اینکه این عمل جراحی موفقیت‌آمیز در مدت‌زمان یک ساعت صورت گرفت اضافه کرد: بیمار در شرایط پایدار و مطلوبی قرار دارد و به‌زودی مرخص خواهد شد.

دکتر راضیه هادی در ادامه خاطرنشان کرد: مزایای عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز این است که بیمار مدت‌زمان کمتری پس از عمل جراحی در بیمارستان بستری است و زمان بهبودی و بازگشت به کار و فعالیت روزمره کوتاه‌تر بوده و ازنظر زیبایی نیز برای بیمار رضایت‌بخش‌تر است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64