انجام عمل جراحی تومور داخل نخاع با موفقیت در کاشمر
انجام عمل جراحی تومور داخل نخاع با موفقیت در کاشمر

مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر از انجام عمل جراحی تومور داخل نخاع با استفاده از مانیتورینگ عصبی حین عمل برای اولین بار در بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام کاشمر خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این باره گفت: این عمل جراحی توسط دکتر سینا احمدی متخصص جراح مغز و اعصاب این شهرستان با همکاری تیم اتاب عمل بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام کاشمر انجام شد.

دکتر سینا احمدی جراح مغز و اعصاب و سرپرست این تیم جراحی با بیان اینکه بیمار ۴۳ساله با علائم بی‌حسی دست راست به بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام مراجعه نموده بود و پس از بررسی انجام‌شده با تشخیص تومور نخاع کاندید عمل جراحی شد، تصریح کرد: با حضور تیم تخصصی جراحی و با پایش کامل اعصاب حسی و حرکتی در حین عمل توسط دستگاه نورومانیتورینگ طی عمل جراحی پنج ‌ساعته موفق به برداشتن کامل تومور بدون ایجاد عارضه عصبی شدیم.

دکتر احمدی با تأکید بر اینکه این عمل جراحی حساس با بهره‌گیری از دستگاه مانیتورینگ عصبی حین جراحی که برای برداشتن تومورهای درون نخاعی و انحنای ستون فقرات، جراحی‌های پیچیده نخاع و ستون فقرات و مغز مورداستفاده می‌گیرد، انجام‌شده، خاطرنشان کرد: این دستگاه که برای ثبت پتانسیل‌های مختلف الکتروفیزیولوژیک از بیمار در حین جراحی بر روی مغز، نخاع و اعصاب محیطی طراحی‌ شده است، اطلاعاتی در رابطه با سیستم عصبی بیمار بیهوش، به جراح و تیم بیهوشی می‌دهد.

متخصص جراح مغز و اعصاب بیان کرد: با کمک این دستگاه می‌توان حین عمل، صحت عمل اعصاب جمجمه‌ای و نخاعی را بررسی مداوم کرد و حتی‌المقدور با هشدارهایی که از طریق کاربر این دستگاه به جراح اطلاع‌رسانی می‌شود، از آسیب ناخواسته اعصاب مربوطه اجتناب شود.

وی با اشاره به اینکه بیمار پس از عمل جراحی از وضعیت خوبی برخوردار است، از همراهی و تلاش متخصص و کارشناسان بیهوشی و کارشناسان اتاق عمل بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام در اجرای این عمل موفقیت‌آمیز تقدیر کرد.

دکتر احمدی با بیان اینکه سیستم عصبی پیچیده‌ترین ارگان بدن انسان به شمار می‌رود و عمل‌های جراحی ان نیز از حساسیت و پیچیدگی خاص برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن امکانات و تجهیزات کافی برای انجام اعمال جراحی در شهرستان‌ها می‌توان از مراجعه بیماران به شهرهای بزرگ به‌ویژه در ایام کرونایی جلوگیری کرد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 81