انتقال آب از خلیج‌فارس راهکار تامین آب برای صنایع خراسان است
انتقال آب از خلیج‌فارس راهکار تامین آب برای صنایع خراسان است

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین مشکل توسعه صنایع فولادی و معدنی در استان خراسان رضوی به‌ویژه منطقه سنگان تأمین آب است که انتقال آب از خلیج‌فارس راهکار تامین آب برای صنایع فولادی در خراسان است.

حجت الاسلام اکبر احمدپور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه در منطقه خواف و رشتخوار آب مورد نیاز صنایع تأمین نمی‌شود، وامکان استفاده از پساب شهرها و انتقال آن برای صنایع نیز با توجه به وجود مشکلات آب شهری در این منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: اختصاص آب کشاورزی به این صنایع موجب سقوط اقتصاد کشاورزی می‌شود و نمی‌توان کشاورزی را قربانی توسعه معادن کنیم، ازاین‌رو تنها راهکار تأمین آب پایدار برای صنایع این منطقه انتقال آب از خلیج‌فارس است.

وی بابیان اینکه تاکنون همه‌ی کشورهای هم‌جوار خلیج‌فارس و دریای عمان به‌جز کشور ما از این آب بهره می‌برند، گفت: اگرچه گذشتگان می‌بایست زودتر به فکر می‌افتادند و مقدمات کار را شروع می‌کردند اما به هرتقدیر این تصمیم گرفته‌شده است، که به فال نیک می‌گیریم.

نماینده خواف و رشتخوار در پایان اذعان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن طرح امیدواریم مسئولان سرعت عمل داشته باشند و زمان اجرای طرح کوتاه‌تر شود، تا مردم منطقه از آثار آن زودتر بهره‌مند گردند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 150