انتشار یک کتاب الکترونیک با موضوع تفکیک زباله و برگزاری دو مسابقه فرهنگی- زیست محیطی در خلیل آباد
انتشار یک کتاب الکترونیک با موضوع تفکیک زباله و برگزاری دو مسابقه فرهنگی- زیست محیطی در خلیل آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت: به مناسبت روز جهانی خاک، کتاب (یک شهر خوب و زیبا) با موضوع آموزش تفکیک زباله برای کودکان بصورت الکترونیک بازنشر شد.

به گزارش اختر شرق؛ سعید شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد ضمن بیان این خبر گفت: این کتاب ده سال پیش با اشعاری از سید محمّد عبداللهیان و تصویرگری سیده فاطمه عبداللهیان و به سفارش شهرداری خلیل آباد در قطع خشتی و با تیراژ سه هزار جلد منتشر شده بود. شفیعیان افزود: این اثر امسال توسط اداره حفاظت محیط زیست و با هماهنگی شهرداری خلیل آباد و پدید آورندگان آن بصورت دیجیتال تنظیم و با دو فرمت پی دی اف و‌ای اکس ای، برای گروه سنی کودک و نوجوان بازنشر گردید.

شفیعیان با بیان اینکه همچنین به همین مناسبت از سوی انجمن دوستداران محیط زیست خارزنج و با همکاری محیط زیست و سازمان دانش آموزی شهرستان خلیل آباد دومین دوره مسابقه دورنریختنی‌ها از طریق فضاهای مجازی در برگزاری شد، اظهارکرد: استقبال از این مسابقه هم بسیار خوب بوده است و ۱۲۲ دانش آموز با ارسال ۲۳۰ اثر در این جشنواره شرکت کردند.

شفیعیان در تشریح این مسابقه گفت: در این جشنواره دانش آموزان با استفاده از پسماندهای خشک خانگی یک تندیس از حیوانات ساخته و تصویر آن را به جشنواره ارسال نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد، برگزاری مسابقه پژوهش دانش آموزی در زمینه محیط زیست با همکاری دبیرستان حضرت خدیجه (س) را از دیگر برنامه‌های روز جهانی خاک در خلیل آباد عنوان کرد و گفت: از دانش آموز هانیه بیل دست بعنوان پژوهشگر برتر این مسابقه تجلیل شد.

شفیعیان، ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش و تشکل دوستداران طبیعت خارزنج در تامین بخشی از جوایز این مسابقات اسامی منتخبین مسابقه دورنریختنی‌ها را نیز بشرح ذیل اعلام کرد:

ابرین/ پویا

اسماعیلی / مهدی

اصغر زاده / فاطمه زهرا

بادیاب طاهری / مهدیار

بخشی زاده / محمد رضا

بی‌باک / فاضل

پریشان / ابوالفضل

جعفری / شهریار

حسینی / الینا

رحیمی / زهرا

رمضانی / ساجده

سروری / ایلیا

شوکتی / رضا

محمد آبادی / پریا

مختاری چوبدار / علی اصغر

مکاری / دیانا

نخعی / علیرضا

نخعی کارگر/ ستایش

وطنی / امیرطاها

هژبری / امین

وی در پایان گفت: منتخبین می‌توانند هدایای خود را از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان واقع در خیابان امام تحویل بگیرند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 64