انتشار دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت به عنوان الگویی دست‌یافتی/ برگزاری بیش از ۱۶۰۰ برنامه در استان
انتشار دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت به عنوان الگویی دست‌یافتی/ برگزاری بیش از ۱۶۰۰ برنامه در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در طول هفته دفاع مقدس تلاش بر این است که دستاوردهای این دوران و مقاومت به عنوان الگویی ملموس و دست‌یافتنی منتشر شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسن جعفری در نشست رسانه‌ای هفته دفاع مقدس که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ریشه جنگ این بود که در خاورمیانه تحت رهبری مرجع تقلید یک حکومت شیعی ایجاد شد که تمام مراودات اجانب و غربی‌ها را برهم زد، به همین دلیل همه مستکبرین جهان دست به دست هم دادند که علیه جمهوری اسلامی به میدان بیایند و جنگی را علیه کشور ما تحمیل کنند.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس دستگاه‌های کشوری و لشکری در حوزه استان با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، دستاوردهای آن دوران را تبیین خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در طول هفته دفاع مقدس، تلاش بر این است که بتوانیم دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را به عنوان الگویی ملموس و دست‌یافتنی منتشر کنیم.

جعفری ادامه داد: در این هفته و تا پایان سال بنا بر این است که ارزش‌های دوران دفاع مقدس و آثار این مفاهیم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی ترویج بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۲ کمیته تخصصی و موضوعی در ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده که تاکنون ۱۷ جلسه استانی و شهرستانی در این زمینه برگزار شده است، گفت: ۶۶ عنوان برنامه و پیشنهاد در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و طراحی و در ستاد استانی تصویب شده که به کلیه دستگاه‌های اجرایی حوزه استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

جعفری بیان کرد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس، مقام معظم رهبری به صورت تصویری و زنده با پیشکسوتان جهاد و مقاومت دیدار خواهند داشت که همزمان از رسانه ملی هم پخش خواهد شد. در استان هم تعداد ۱۰۰ هزار نفر در این مراسم تصویری حضور پیدا خواهند کرد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دوران دفاع مقدس و مقاومت به عنوان دومین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس نام برد و گفت: در این نمایشگاه هر کدام از دستگاه‌ها و نهادهای استان، دستاوردهای چهل سال انقلاب را تشریح خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مراسمات مختلف را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: در این راستا از ۲۰۰ نفر در استان به صورت خاص و مابقی هم در حوزه‌های دیگر توسط دستگاه‌های مربوطه تجلیل خواهد شد.

جعفری ادامه داد: افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به صورت متمرکز و از تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با هشت استان دیگر، یکی دیگر از برنامه‌ها خواهد بود.

در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: تاکید ما این است که ظرفیت رسانه، روایت‌گر صادق ارزش‌های دفاع مقدس باشد و از تحریف حقایق و ارزش‌ها جلوگیری کند.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه امسال می‌خواهیم نمایشگاه دفاع مقدس را به خانه‌ها ببریم، خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی از همه فعالان دعوت به همکاری کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اعلام اینکه در طول هفته دفاع مقدس در استان بیش از ۱۶۰۰ برنامه توسط دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد، گفت: خراسان در دفاع مقدس تقریبا ۱۰ درصد پشتیبانی نیرویی و عملیاتی دفاع مقدس را بر عهده داشته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6