امکان ساخت مکانی برای دست‌فروشی دست‌فروشان در مرکز شهر وجود ندارد
امکان ساخت مکانی برای دست‌فروشی دست‌فروشان در مرکز شهر وجود ندارد

شهردار نیشابور گفت: امکان ساخت مکانی در خیابان امام خمینی (ره) و مرکز شهر برای دست‌فروشی دست‌فروشان وجود ندارد.

شهردار نیشابور گفت: امکان ساخت مکانی در خیابان امام خمینی (ره) و مرکز شهر برای دست‌فروشی دست‌فروشان وجود ندارد.

علی نجفی شهردار نیشابور در گفتگو با اختر شرق، اظهار کرد: مکانی را به دست‌فروشان در شهر اختصاص داده‌ایم و اما دست‌فروشان در تلاش هستند که حداکثر سود را داشته باشند و ما در فردوسی جنوبی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم اما هیچ‌کسی در آنجا مستقر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در پایانه بنیاد شهید فضایی را برای دست‌فروشان فراهم کردیم اما دست‌فروشان به‌هیچ‌وجه حاضر نیستند به این مکان‌ها بروند و فقط در خیابان امام خمینی (ره) به دست‌فروشی می‌پردازند.

شهردار نیشابور با اشاره به نبود وجود مکانی برای دست‌فروشی دست‌فروشان در مرکز شهر گفت: در خیابان امام خمینی (ره) مکانی به‌هیچ‌وجه وجود ندارد که برای دست‌فروشان فراهم شود.

وی در پی واکنش یک روحانی در نیشابور به وضعیت جمع آموری دست‌فروشان توسط ستاد سد معبر شهرداری نیشابور، بیان کرد: واکنش این طلبه واکنشی تند نبود و توضیحاتی که برخی از رسانه‌ها مبنی بر تندی این موضوع مطرح می‌کردند درست نیست و ایشان حرف متین، منطقی و با آرامش و رعایت ادب بوده است و حرفی که معقول باشد از سوی هرکسی پسندیده است و چه‌بسا ایشان به‌عنوان یک روحانی توصیه‌هایی که می‌کنند باید ما همه به جان بخریم.

نجفی ادامه داد: این موضوع را به عوامل متذکر شده‌ایم و درواقع در حین اجرا ممکن است برخوردهایی به‌ناچار پیش بیاید و نیرویی که اعمال قانون می‌کند قطعاً ابتدا با تذکر شفاهی و لسانی است و اگر کسانی که سد معبر می‌کنند تبعیت نکنند طبق قانون مأموران سد معبر مکلف به جمع آموری هستند.

وی ابراز کرد: در هنگام جمع آوری وسایل دست‌فروشان و سد معبر کنندگان، مسلماً مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و دلیلی که ضابط عام و نیروی انتظامی همراه با شهرداری همکاری می‌کنند به جهت پرهیز از این درگیری است. ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که این امر باکمال آرامش انجام شود تا درگیری انجام نشود.

وی با اشاره به رفتارهای ناشایستی که منجر به ضرب و شتم می‌شود، اظهار کرد: این رفتار را در مدیریت خود قبول نداریم و رفتار پسندیده‌ای نیست و ما مکلف به اجرای قانون هستیم با رعایت قانون و دلیلی ندارد که یک کار قانونی را به شکل غیرقانونی انجام دهیم.

شهردار نیشابور گفت: مأمورانی که چنین رفتاری انجام دهند قطعاً بازرسان شهرداری به این موضوع ورود خواهند کرد و طبق قانون اگر کسی مقاومت کرد ضابط عام و نیروی انتظامی اعمال قانون می‌کنند و فرد خاطی را به دادگاه معرفی خواهد کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14