امضای تفاهم نامه بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شرکت کسب و کار رضوی
امضای تفاهم نامه بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شرکت کسب و کار رضوی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت کسب و کار رضوی در راستای توسعه کسب و کارهای حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ سید جواد موسوی با اشاره به این تفاهم نامه اظهار کرد: همکاری در ایجاد اشتغال، پشتبانی، بازاریابی، آموزش و پژوهش و تحقیقات کاربردی و حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان با استفاده از ظرفیت‌ها و ماموریت شرکت کسب و کار رضوی تعیین شده از سوی آستان قدس رضوی در امر ارائه خدمات پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای خرد، متوسط و دانش بنیان و نوآور و هم‌چنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنایع‌دستی بی‌بدیل خراسان رضوی برای طراحی و توسعه بسته‌بندی سوغات زیارت مشهد الرضا از موضوعات این تفاهم نامه است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: براساس این تفاهم‌نامه شرکت کسب و کار رضوی مسئولیت همکاری و مشارکت در تثبیت، توسعه و تنوع سبد محصولات سوغات زیارت با محوریت صنایع‌دستی استان و پیگیری و برنامه‌ریزی برای ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی و خانه خلاق صنایع‌دستی و همکاری در طراحی، تولید و بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی و سید سوغات زیارت را برعهده دارد.

موسوی عنوان کرد: همکاری و تسهیلگری در پشتیبانی و حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در طرح‌های مشترک، برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای عرضه محصولات صنایع‌دستی در فضای مجازی و هم‌چنین راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات زیارت، ارائه بسته‌های بیمه تکمیلی درمان با تخفیف ویژه هنرمندان و شاغلان صنایع‌دستی در راستای حمایت از هنرمندان و اشتغال پایدار از دیگر تعهدات شرکت کسب و کار رضوی در این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه کارگاه‌های صنایع‌دستی برای همکاری در تولید سوغات صنایع‌دستی، معرفی شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی، تسهیلگری و همکاری برای ایجاد خانه صنایع‌دستی و مشاوره و همکاری و نظارت کیفی بر روند تولید محصولات سوغات صنایع‌دستی کارگاه را این اداره کل برعهده دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به این تفاهم نامه، گفت: فرصت‌هایی که امکان استفاده از صنایع‌دستی در استان و شهر مشهد وجود دارد بررسی خواهد شد و کسب و کارها طی فرآیندی از سوی کسب و کار رضوی رشد داده خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه با توجه به احترام و اعتمادی که نسبت به مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی وجود دارد، این شرکت نیز می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های حمایتی و اجرایی برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی موثر باشد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر هنرمند صنایع‌دستی که سوغات زیارت یا صنایع‌دستی مرتبط با حوزه رضوی و زیارت تولید می‌کند به کسب و کار رضوی متصل و از حمایت‌های این مجموعه برخوردار خواهند شد.

هم چنین مجید منفرد، مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی (وابسته به آستان قدس رضوی) در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: دستبافته‌ها یکی از مهم‎ترین صنایع‌دستی مورد حمایت کسب و کار رضوی است که در حال حاضر نیز ۱۵۰ محصول را در برنامه‌های حمایت خود قرار داده است.

خبرنگار: زهرا بیات

image_printچاپ مطلب

Visits: 47