امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش دوره‌های گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان درگز
امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش دوره‌های گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان درگز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز از برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری و صنایع‌دستی بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید نارنجی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد مددی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری به‌منظور توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در بخش‌های صنایع‌دستی و گردشگری، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید نارنجی شهرستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان امضا شد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه باهدف آموزش رشته‌های گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان، در ۷ بند منعقدشده و طبق مفاد این تفاهم‌نامه اداره میراث فرهنگی ملزم به نیازسنجی رشته‌های موردنیاز در شهرستان و همچنین اطلاع‌رسانی، شناسایی و ثبت‌نام از متقاضیان است.

مددی اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در این جلسه اولویت با آموزش دوره‌های گردشگری (لیدر تور) و رشته‌های پر متقاضی صنایع‌دستی تعیین‌شده و دو طرف متعهد به برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرایی کردن این دوره‌ها شده‌اند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز تصریح کرد: جزئیات و زمان‌بندی این دوره‌های آموزشی به‌زودی منتشر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هم‌چنین فرهاد ایرانی مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید نارنجی شهرستان درگز در این خصوص اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و منسجم در راستای مهارت‌آموزی رشته‌های موردتفاهم، نسبت به معرفی صنایع‌دستی اصیل شهرستان و اماکن و جاذبه‌های گردشگری گام بزرگی برای رونق هر چه بیشتر کسب‌وکارهای مربوط به این حوزه برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان گرد: با توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان و مهیاکردن بسترهای لازم برای آموزش افراد علاقه‌مند، شاهد رشد و رونق بیش‌ازپیش در این صنایع در سال‌های آینده باشیم.

لازم به ذکر است؛ ۹۱ اثر و محوطه تاریخی و یک اثر طبیعی و میراث ناملموس از شهرستان درگز در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است که سایت موزه و آتشکده بندیان درگز از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 28