امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی
امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از امضای تفاهم‌نامه با ایمیدرو برای راه اندازی بازارچه سنگ‌های قیمتی در استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان به ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه سنگ‌های قیمتی اشاره کرد و گفت: فرآوری ۸۵ درصد سنگ‌های قیمتی کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود و سنگ‌های بسیار خوبی در این استان داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از وجود حرم رضوی به عنوان عامل مهمی برای بازار بخش سنگ‌های قیمتی یاد کرد و گفت: حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین ۳ تا ۴ میلیون گردشگر خارجی که در طول سال به استان می‌آیند، همگی متقاضی سنگ‌های قیمتی هستند و ما می‌توانیم در کشورهای عربی، همسایه و اروپا به صورت جدی حضور پیدا کنیم.

رسولیان بر این که مشهد شهر جهانی سنگ‌های قیمتی است نیز تاکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم بازارچه سنگ‌های قیمتی در استان را ایجاد و آزمایش، فرآوری و همچنین فروش این سنگ‌ها را در یک مجموعه کامل گردآوری کنیم.

وی به امضای تفاهم‌نامه میان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و ایمیدرو اشاره کرد و گفت: بنا شد کارگروهی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و دبیری انجمن سنگ‌های قیمتی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ایمیدرو نیز متعهد شد در این زمینه با دستگاه‌ها تعامل لازم را صورت دهد؛ محل بازارچه و تسهیلات مرتبط با فعالیت بنگاه‌های این بخش را تامین کند.

رسولیان همچنین تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات هزینه اکتشاف سنگ‌های قیمتی است که ایمیدرو با کمک دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی صورت خواهد داد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3