امروز شهید سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است
امروز شهید سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در کنگره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان تایباد، با اشاره به نشانه‌های افول آمریکا در جهان، شهید سلیمانی را نه یک شخص بلکه یک مکتب در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش اختر شرق؛ نخستین کنگره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان تایباد با حضور اقشار مختلف مردم مسلمان این‌ شهرستان در محل مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در این کنگره اظهار کرد: از ابتدای خلقت انسان، ابلیس پرچم طاغوت را به دست گرفت و این پرچم دست‌به‌دست تحویل استکبار شد و پرچم حق نیز به دست پیامبران عظام الهی داده شد، بنابراین صحنه جهاد یک صحنه دائمی علیه استکبار است و باید این صحنه در زندگی همه ما باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، بابیان اینکه پرچم طاغوت درگذشته در کشور اسلامی ایران برافراشته بود، گفت: چهل‌ویک سال قبل مبارزه مردم غیور ایران اسلامی، پرچم طاغوت شاهنشاهی را به زیر کشید و پرچم الله‌اکبر عزیز را بر بلندای قلل ایران به اهتزاز درآورد و در این راه شهدای زیادی هم تقدیم این مسیر شدند.

وی ادامه داد: در دوران قبل از دفاع مقدس، عده‌ای که به دنبال به انحراف بردن ارکان انقلاب بودند، یاران بزرگ انقلاب نظیر شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر را به شهادت رساند، وقتی دیدند موفق نشدند و مردم استوارتر پای انقلاب خود ایستادند، جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند. دولت‌های زیادی به کمک متجاوز آمدند، بازهم مردم پای انقلاب ماندند و دشمنان شکست سختی خوردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صاحبقرانی تأکید کرد: شهدای عزیز ما، به‌حکم آیه قرآن زنده هستند و چراغ هدایتی برای امت قرار گرفتند، به‌وسیله این ستارگان راه برای مردم ما روشن شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اذعان کرد: دشمن از بصیرت مردم ترسید، با خود گفت اگر بخواهیم ایران را از اسلامی بودنش جدا کنیم و مردم را از انقلابش، باید تفکر جوانانش را عوض کنیم، اما رزمندگان این جبهه پیشرفت‌های خوبی داشتند و باعث رشد بصیرتی و فرهنگی مردم ما شدند. در این جنگ هم مانند جنگ نظامی شهید و اسیر و مجروح دارد، البته ریزش داشتیم اما رویش‌های ما بسیار بیشتر بود.

صاحبقرانی ادامه داد: دشمن وقتی از جبهه جنگ نرم هم ناامید شد، رو به جنگ اقتصادی آورد، البته در اوایل انقلاب هم جنگ اقتصادی بود – هرچند محدود اما وجود داشت- اما عرصه این جهاد سخت‌تر است. در این عرصه جنگ ترکیبی در حال کار است. جنگ اقتصادی، جنگ نظامی، جنگ مذهبی و جنگ فرهنگی همه در حال انجام است، این جنگ ترکیبی است و تشخیص صحنه جنگ از اهم مسائلی است که مردم بصیر ما باید بدان توجه کنند و استقامت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: حیات انسانیت دو عنصر دارد، یک عنصر اعتقاد به الله تعالی و توحید است و عنصر دوم جهاد است، آنچه امروز می‌بینید که نام سردار سرافراز ما را در قلب تمام انسان‌های آزاده به درخشش درآورده، مسئله جهاد است. شهید سلیمانی گاهی سلاح روشنگری در دست گرفت و گاهی اسلحه به دست به مبارزه با دشمن رفت. از هیچ ملامتِ ملامتگری خوف به خود راه نداد و با ولایت گری خود، از میراث امام خمینی (ره) که ولایت‌فقیه است دفاع کرد، امروز دیگر حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است. چهل‌ویک سال قبل با مکتب امام خمینی (ره) آشنا شدیم و امسال در اولین فجر بدون حاج قاسم، با مکتب سلیمانی آشنا می‌شویم.

وی تصریح کرد: مردم به‌عنوان رکن اصلی انقلاب اسلامی همیشه مطرح بوده و هستند، این تأکید امام (ره) و رهبری انقلاب است. ان شالله افول آمریکا نزدیک است، به اتفاقات امروز جهان نگاه کنید، ضعف آن‌ها عیان است. چرا معامله قرن مطرح شد؟ چون می‌خواهند جای پایی در خاورمیانه داشته باشند، اما «خداوند نور خود را تمام خواهد کرد، حتی اگر کفار نخواهند».

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 7