امدادرسانی اورژانس هوایی گناباد به دو مصدوم حادثه ریزش آوار در معدن آهنگ
امدادرسانی اورژانس هوایی گناباد به دو مصدوم حادثه ریزش آوار در معدن آهنگ

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پیروی تماس مبنی بر سقوط آوار در معدنی در روستای آهنگ، سریعا دو اکیپ اورژانس زمینی از پایگاه‌های اورژانس بجستان و زین آباد به محل حادثه اعزام و اقدامات درمانی اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر امین زمانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مورد این حادثه، گفت: یک نفر از مصدومین این حادثه آقایی ۱۹ساله بود که نظر به شدت آسیب و نیاز به اقدامات تخصصی، با هماهنگی انجام شده سریعا توسط اورژانس هوایی به بیمارستان علامه بهلول منتقل شد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کرد: مصدوم دوم این حادثه نیز آقایی ۴۵ ساله با ترومای سر و اندام تحتانی بود که پس از انتقال به پد زین آباد و برگشت سریع بالگرد، تحویل و به بیمارستان علامه بهلول منتقل شد.

دکتر زمانی با بیان اینکه حال عمومی هر دو مصدوم مساعد گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در هنگام کار در معادن، استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی می‌توانند سر را در برابر ریزش و سقوط اجسام حفظ نماید و این گونه اقدامات پیشگیرانه، می‌تواند ایمنی کارکنان را در حین کار تضمین نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 131