امحا بیش از ۶۰ تن کالای قاچاق در استان
امحا بیش از ۶۰ تن کالای قاچاق در استان

به مناسبت بیستمین سالروز تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیش ۶۰ تن کالای کشف‌شده قاچاق، معادل ۱۹.۵ میلیارد ریال امحا شد.

به گزارش اختر شرق؛ حسین دشتبان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: همراهی همگانی و جهادی مسئولان نقش مؤثری در مبارزه با پدیده شوم قاچاق دارد.

وی با تأکید بر اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده شوم قاچاق، تصریح کرد: مطابق قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۹ نهاد در اجرای برنامه مبارزه با پدیده شوم قاچاق تکالیف مختلفی بر عهده‌دارند و در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در سطح مدیران ارشد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت انجام و تمامی تلاش بر این است که منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه مبارزه با پدیده شوم قاچاق در سطح استان بیش‌ازپیش اجرایی گردد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و پنج گمرک در لطف‌آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان و وضعیت تقاضامحور بازار خارجی و حتی داخلی به نحوی است که باید با عزمی جدی از قاچاق ورودی و خروجی و همچنین داخلی پیشگیری گردد.

دشتبان بابیان اینکه سال گذشته درمجموع ۱۳.۵ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح عرضه خراسان رضوی کشف شد، عنوان کرد: قاچاق کالا و ارز آسیب فراوانی به اقتصاد ملی و تولید داخلی می‌زند که باید با برنامه‌های هدفمند و هوشمندانه و با تمامی امکانات و ازجمله استفاده کامل از دولت الکترونیک و سامانه جامع تجارت و… رصد و پیشگیری از قاچاق تا سطح عرضه با همراهی مردم در پایش و اعلام و مسئولان در پیگیری و اجرا صورت گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی، عضو و ناظر طبق قانون به وظایف محوله عمل کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22