امام جمعه موقت صالح آباد: مهمترین رکن حکومت برقراری عدالت است
امام جمعه موقت صالح آباد: مهمترین رکن حکومت برقراری عدالت است

امام جمعه موقت صالح آباد گفت: مهمترین رکن حکومت برقراری عدالت است و تمامی مسئولان نظام اعم از مسئولان کشوری، استانی و بومی شهرستان باید به این نکات راهبردی توجه کامل داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ امام جمعه موقت صالح آباد در خطبه اول در جمع نمازگزاران این شهرستان محروم و مرزی گفت: خداوند متعال به انسان کرامت ذاتی بخشیده و انسان را با کرامت خلق کرده و در قرآن هم یادآور شده است «ولقد کرمنا بنی آدم…».

حجه الاسلام والمسلمین محمد خیری گفت :انسان گاهی این کرامت خدادادی را از بین می‌برد و از مقام انسانیت به مقام حیوانیت یا حتی پایین‌تر تنزل می‌کند،اما انسان‌هایی این کرامت خدادادی را ارج می نهند و از ملائک هم بالاتر می روند.

وی ضمن تبریک و تهنیت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت گفت: امام رضا علیه السلام، راه رسیدن به کرامت انسانی را تقوای الهی دانسته و اهل بیت علیهم السلام را شریفترین انسانها می دانند که با تقوا به این مقام رسیده اند.

وی در خطبه دوم، نمونه هایی از کرامت انسانی حضرت امام رضا ع که در برخوردهای اجتماعی ایشان جلوه گر بود اشاره کرد و گفت: برخورد کریمانه حضرت رضا ع با کنیزان و غلامان که سر یک سفره با آنها غذا می‌خورد زبانزد عام و خاص بود و همچنین ایشان با شخصی که از حضرت درخواست کمک کرد بسیار برخورد کریمانه داشت.

امام جمعه موقت صالح آباد در ادامه بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قوه قضائیه را تحلیل و بررسی کرد و تذکراتی نیز در این زمینه به مسئولان ذی ربط داد وتاکید کرد که مهمترین رکن حکومت برقراری عدالت است و تمامی مسئولان نظام اعم از مسئولان کشوری، استانی و بومی شهرستان باید به این نکات راهبردی توجه کامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خیری در ادامه از حاج احمد متوسلیان که نماد مقابله با صهیونیست است به نیکی یاد کرد و خاطرنشان کرد: کشتی بزرگ انقلاب دیر یا زود به مقصد نهایی خود خواهد رسید، لذا همه ما موظفیم وباید بکوشیم نقشی در موفقیت انقلاب ایفا کنیم.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی جهان آبادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 26