امام جمعه فیروزه: مسجد محور وحدت و فرهنگ در جامعه
امام جمعه فیروزه: مسجد محور وحدت و فرهنگ در جامعه

امام جمعه فیروزه با بیان اهمیت جایگاه مسجد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، تاکید کرد: مسجد نباید منزوی باشد و تمام برنامه‌ها بر محور مسجد باشد.

به گزارش اختر شرق؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی فیروزه که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور اکثریت اعضا برگزار شد، ابتدا حیدری مدیر آموزش و پرورش کتاب انسان در جستجوی معنا که در حوزه روان‌شناسی امید به زندگی و تلاش برای آینده‌ای بهتر نوشته شده را معرفی نمود و چکیده‌ای از کتاب خوانده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاها امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فیروزه بیان کرد از صدر اسلام، مسجد یک پایگاه برای وحدت جامعه مسلمین بنا نهاده شد.

وی همچنین با بیان اهمیت جایگاه مسجد در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، تاکید کرد: مسجد نباید منزوی باشد و تمام برنامه‌ها بر محور مسجد باشد.

چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه بر محور مسجد را حائز اهمیت دانست و افزود ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه بر اساس آموزه‌های دینی باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دکتر حکیم‌پور فرماندار شهرستان فیروزه نیز گفت: در شرایط امروز جامعه با توجه به بحران‌های بین المللی نیاز است که وحدت در اقشار مختلف نهادینه گردد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی فیروزه افزود: آنگونه که در آموزه‌های دینی و بزرگان داریم باید در موضوعات مختلف جاذبه را بر دافعه ترجیح دهیم که این امر در مسجد تبلور عینی دارد.

در این جلسه همچنین دکتر خجسته‌پور مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه نیاز روز جامعه را فرهنگ‌سازی سلامت جامعه در حوزه‌های سلامت جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی برشمرد و نمونه‌هایی از کارکرد مسجد در فرهنگ‌سازی سلامت در قالب تصاویر ارائه کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 78