امام جمعه شاندیز: هویت دینی خانواده باعث سلامت روح و روان جامعه می شود
امام جمعه شاندیز: هویت دینی خانواده باعث سلامت روح و روان جامعه می شود

امام جمعه شاندیز گفت: یک جامعه اگر بخواهد در برابر آسیب ها و مشکلات استقامت بکند باید حتما هویت دینی در آن جامعه تقویت شود که این بنیان تشکیل شده از خانواده یعنی مقدس ترین نهاد در اسلام است متأسفانه امر طلاق به وفور و خیلی راحت اتفاق می افتد اگر خانواده از لحاظ دینی قوی باشد اعضایش در برابر آسیب های اجتماعی مقاوم هستند و این آسیب ها در خانواده های غیر مقید به مسائل دینی بیشتر است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام خاتونی امام جمعه شاندیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان یکی از مولفه های مهم در سلامت روح و روان یک جامعه را میزان هویت دینی آن جامعه عنوان کرد و گفت: یک جامعه اگر بخواهد در برابر آسیب ها و مشکلات استقامت بکند باید حتما هویت دینی در آن جامعه تقویت شود که این بنیان تشکیل شده از خانواده یعنی مقدس ترین نهاد در اسلام است متأسفانه امر طلاق به وفور و خیلی راحت اتفاق می افتد اگر خانواده از لحاظ دینی قوی باشد اعضایش در برابر آسیب های اجتماعی مقاوم هستند و این آسیب ها در خانواده های غیر مقید به مسائل دینی بیشتر است.

خطیب جمعه شاندیز یکی از وظایف قوه ی قضاییه را پیشگیری از جرم عنوان کرد و گفت: البته به این معنا نیست که مردم مسئولیتی ندارند و اگر مقید باشند و پوسته دینی داشته باشند به این راحتی ها در جامعه آسیب نمی‌بینند.

وی ارکان خانواده با هویت دینی را چنین عنوان کرد و گفت: ۱- آرامش ۲- مودت، رحمت و محبت بین اعضای خانواده ۳- اخلاق ۴- اهل مدارا کردن باشند.

وی تصریح کرد: این فاصله گذاری سبب شده مجالس و مکان های مذهبی تعطیل شوند این نباید باعث شود که نقش مسائل مذهبی و معنوی در جامعه کمرنگ شود.

امام جمعه شاندیز ضمن انتقاد از گرانی های بی سابقه اخیر گفت: از طرفی فشار بر مردم و خصوصا اقشار ضعیف زیاد است از طرفی شاهد عدم نظارت مسئولین بر این آشفته بازار هستیم اقتصاد ما به ناحق وابسته به ارز و دلار است خیلی از کشورها که قدرت های اقتصادی هستند دلار را از معاملات اقتصادی خودشان حذف کردند و رشد هم کردند.

حجت الاسلام خاتونی در تبیین وقایع آشفته آمریکا و حقوق بشرش گفت: آن چیزی که تا الان آمریکا را نگه داشته است همین دلار است یک سیاهپوست بیگناه را پلیس زیر زانوی خودش با خونسردی خفه میکند نمیدانم کسانی که در داخل کشور دائم در حال تطهیره چهر آمریکا هستند چه حرفی برای گفتن دارند انشالله هر چه زودتر شاهد افول فرعون زمان و استکبار جهانی باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 26