امام جمعه سرخس: برجام خاصیت تقویت حافظه تاریخی دارد
امام جمعه سرخس: برجام خاصیت تقویت حافظه تاریخی دارد

امام جمعه سرخس گفت: اکنون برجام بیش از خاصیت کاربردی برای اقتصاد، خاصیت تقویت حافظه تاریخی دارد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام سیستانی امام جمعه سرخس در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به نقل از امام رضا علیه‌السلام در ازای صله رحم سه چیز را ضمانت کرد و گفت: یکی اینکه خدای متعال شما را دوست داشته باشد، دیگری اینکه روزی آن فردی که صله رحم می‌کند زیاد می‌شود و اینکه عمرش را طولانی می‌کنیم و پایانش عاقبت به خیری و بهشت خواهد بود.

امام جمعه سرخس درباره جنایات آمریکا گفت: آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را زد و به فرمانده ناو تقدیر داد هفته گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی ایران را محکوم کرد و از ایران خواست به بازرسان انرژی اتمی اجازه دهد از دو مکان بازرسی کنند در حالی که تا کنون از ۳۳ مرکز بازدید کردند آمریکا و کشورهای اروپایی می‌خواهند تسلیحات ایرانی را تمدید تحریم کنند اعتقادمان بر این است که در بحث برجام خارج شدند و اجازه ندارد تسلیحات ایران را تمدید تحریم کنند.

حجت الاسلام سیستانی تلاش برای تحریم ایران را به دو دلیل، ایران به سمت اقتصاد بدون نفت و مقاومتی حرکت می‌کند و با رفع تحریم تسلیحاتی اساساً ساختار تحریم‌های دیگر فروریخته خواهد شد، دانست.

امام جمعه سرخس، برجام را عبرت همگان دانست و گفت: اکنون برجام بیش از آنکه خاصیت کاربردی برای اقتصاد ایران داشته باشد خاصیت تقویت حافظه تاریخی دارد.

وی در بیان عبرت‌هایی در رابطه با آمریکا، با بیان اینکه دشمنی و فشار حداکثری آمریکا تنها برای جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای نیست، عنوان کرد: آمریکا دشمنی خودش را می‌کند در اروپا هم در کنارش کمک می‌کند.

حجت الاسلام سیستانی با بیان اینکه خواسته‌های آمریکا و اروپا نقطه پایان نخواهد داشت، اظهار کرد: اکنون زمان ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و فعال است و اگر بخواهیم دشمن را عقب بنشانیم و ناامید کنیم باید اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی و کارآفرینان ایرانی و رفع موانع تولید و کسب و کار و ایجاد تنگناهای معیشتی از مهم‌ترین ابعاد و ابعاد بازدارندگی و عقب نشینی دشمن هست.

امام جمعه سرخس در پایان گفت: مسئولین و جناح‌ها بدانید راه پیشرفت، مقاومت است نه مذاکره و نه سازش.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6