امام جمعه سبزوار: در نظام جمهوری اسلامی قدرت برای اجرای عدالت است
امام جمعه سبزوار: در نظام جمهوری اسلامی قدرت برای اجرای عدالت است

امام جمعه سبزوار گفت: مهم‌ترین رسالت قوه قضاییه این است که با ظلم و ستم مبارزه کند در نظام جمهوری اسلامی قدرت برای اجرای عدالت است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: این‌طور نیست که وقتی مشرک مرد و به جهنم وارد شد توبه کند و بخشیده می‌شود آیات قران این مسئله را رد می‌کند و می‌فرماید: مشرک مورد مغفرت واقع نمی‌شود.

خطیب جمعه سبزوار در تذکراتی به اعضای شورای شهر گفت: ۱- عدم تکرار مسائل گذشته ۲- با توجه به چند ماه باقی مانده از عمر شورای شهر تلاش مضاعف باید در جهت خدمت به مردم و در جهت تصویب لوایح و طرح‌های حائز اهمیت که حقوق مردم را تأمین کند انجام شود چون حق مردم در چند ماه گذشته به خاطر حادثه‌ای که برای شورا پیش آمد نادیده گرفته شد ۳- درگیری‌های درونی اعضا مع الوصف خدشه به امید و اعتماد مردم نهاده  و مردم را نسبت به شورای شهر بی اعتماد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مقیسه در مطالبه‌ای از مسئولان خواستار توجه به مسئله لجام گسیخته گرانی‌ها و در واقع آشفته بازار این روزها شد و گفت: آنچه که مورد نگرانی است فشار مضاعف گرانی در آسیب دیدگان از کرونا است که باید شرایط دشوارتری را تحمل کنند یکی از علت‌های گرانی وجود مافیای اقتصادی و عدم وجود یک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف است نمونه‌اش ناهماهنگی میان وزارت جهاد کشاورزی و صمت است که باعث گرفتاری‌های کشاورزان و دامداران در تهیه مواد اولیه شده چرا دولت در مسیر مبارزه با مفاسد و گرانی‌های سرسام آور واکنش مناسب نشان نمی‌دهد و به مسئولیت خود در پیشگیری از وقوع آنها نمی‌پردازد؟

وی یکی از مشکلات تولید را بانک‌ها، وام و سود سرسام آور عنوان کرد و گفت: رفع موانع سرمایه گذاری را انجام دهید به او که سرمایه خود را برای خدمت به مردم در کف اخلاص گذاشته کمک کنید نه آنکه مدت‌ها آن را در پشت اتاق نگه دارید که پشیمان شود.

حجت الاسلام و المسلمین مقیسه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از حرکت امیدبخش این قوه در مبارزه با فساد و مقابله با برخی دانه درشت‌های مفسد تشکر کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت قوه قضاییه این است که با ظلم و ستم مبارزه کند در نظام جمهوری اسلامی قدرت برای اجرای عدالت است.

امام جمعه سبزوار در تبیین حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکا مردم خودش را جلوی دوربین خفه و سرکوب می‌کند و اهمیتی به خواسته‌های به حقشان نمی‌دهند امیدواریم  این حرکت مردمی ایستادگی در مقابل ظلم و ستم که در آمریکا شکل گرفته است به برقراری عدالت در میان سیاه‌پوستان و محرومان این کشور منجر شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 21