امام جمعه دولت آباد: قیام مردمی در آمریکا ثمره سال‌ها سرکوب، بی عدالتی و تبعیض از سوی حاکمیت آمریکا است
امام جمعه دولت آباد: قیام مردمی در آمریکا ثمره سال‌ها سرکوب، بی عدالتی و تبعیض از سوی حاکمیت آمریکا است

امام جمعه دولت آباد در اشاره به وقایع آمریکا گفت: خیزش و قیام مردمی ثمره سال‌ها سرکوب، بی عدالتی و تبعیض از سوی حاکمیت آمریکا بر علیه ملت خودش بوده و نه تنها در کشور آمریکا بلکه به کشورهای دیگر هم سرایت کرده ملت آمریکا تا امروز آتش زیر خاکستر بود از ابتدای شکل گیری کشور آمریکا اصلاً بر اساس ظلم، کشتار و چپاول بوده است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام محمودآبادی به نقل از آیت الله بهجت گفت: واجبات را انجام دهید محرمات را ترک کنید نمازتان را اول وقت بخوانید به آنچه که می‌خواهید می‌رسید.

 وی در اشاره به وقایع آمریکا گفت: خیزش و قیام مردمی ثمره سال‌ها سرکوب، بی عدالتی و تبعیض از سوی حاکمیت آمریکا بر علیه ملت خودش بوده و نه تنها در کشور آمریکا بلکه به کشورهای دیگر هم سرایت کرده ملت آمریکا تا امروز آتش زیر خاکستر بود از ابتدای شکل گیری کشور آمریکا اصلاً بر اساس ظلم، کشتار و چپاول بوده است.

حجت الاسلام محمودآبادی در تبیین حقوق بشر آمریکایی گفت: از کشورهای آفریقای جوانان سالم و سر حال زن و مرد را برای بردگی وارد آمریکا کردند بسیاری از آنها در زندان‌ها بر اثر بردگی و کار و فشار از بین رفتند این در فرهنگ آمریکا نهادینه شد و آن تبعیض نسبت به مردم بود حقوق بشر را از زبان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر بیشتر شنیدیم اما بر عده‌ای که نمی‌دانند و نمی‌خواهند بفهمند و قبول کنند یا از نعمت عقل محروم‌اند همچنان نگاه و انگشتشان به سمت کسانی است که روی هر حیوان درنده‌ای را سفید کردند.

خطیب جمعه دولت آباد حقوق بشر اسلامی را بر چهار رکن، جهان بینی توحیدی و حاکمیت خدا در جامعه دینی و اسلامی و بشری، کرامت و هویت و انسانیت و فطرت الهی از دیگر ارکان مهم مکتب دینی و اسلامی، استوار دانست.

وی به نقل از پیامبر درباره پیشگویی‌ها نسبت به آینده گفت: زمانی می‌رسد بر مسلمانان که ترک فریضه واجب چون امر به معروف و نهی از منکر ترک شود بلکه امر به منکر و نهی از معروف خواهند.

حجت الاسلام محمودآبادی گفت: امروز در جامعه دیگر نمی‌توانیم این را انکار کنیم چیزی که برآمده از فرهنگ دینی و ناب اسلامی است شامل عفت، حیا، پاک‌دامنی، نجابت و جوانمردی همه متأسفانه نقطه مقابلشان شده ارزش و اگر به ارزش‌ها کسی عمل و توجه کند از نگاه برخی و بلکه اغلب اطرافیان محکوم می‌شود به عقب ماندگی عقیدتی و رفتاری.

حجت الاسلام محمودآبادی به نقل از یک کارشناس عرب در فضای مجازی گفت: اگر بخواهیم تمدنی را نابود کنیم سه را پیش رو داریم ۱- اول باید خانواده را نشانه گرفت اول هم باید مادر را نشانه بگیریم ۲- نابودی آموزش برای آن معلم را هدف قرار می‌دهند ۳- به دنبال بی اعتبار کردن الگوهای آن تمدن و فرهنگ و جامعه باشید از طریق بی اعتبار کردن دانشمندان و علما و اندیشمندان تا دیگر کسی به حرفشان گوش ندهد، متأسفانه در جاهلیت مدرن ارزش‌های یک زن زنده به گور می‌شود کاری کردند که زن امروز تبدیل شد به کالای لوکس و ویترین برای جذب دیگر متأسفانه ارزش برای زن این جاهلیت مدرن، تحقیر و به بردگی گرفتن و استثمار زن می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3