امام جمعه خلیل آباد: مردم از مجلس یازدهم توقعات بیشتری دارند/ بهبود معیشت مردم باید یکی از اولویت های مهم مجلس یازدهم باشد
امام جمعه خلیل آباد: مردم از مجلس یازدهم توقعات بیشتری دارند/ بهبود معیشت مردم باید یکی از اولویت های مهم مجلس یازدهم باشد

حجت الاسلام علی ناهیدی با بیان اینکه مردم از مجلس یازدهم توقعات بیشتری دارند زیرا اولین مجلس چله دوم انقلاب اسلامی است، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند که همه چیز برای آنها فراهم است و بهبود معیشت مردم یکی از اولویت های مهم مجلس یازدهم باشد و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شد، با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: مکتب امام خمینی (ره) یک سرمایه عظیم و ذخیره مهمی برای ملت ایران است و ایران با داشتن این سرمایه توانسته گذرگاه های سخت و دشوار را طی کند و در برابر سنگین ترین توطئه ها و جنایت ها ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه مکتب امام راحل به عنوان یک سرمایه بزرگ از جهات مختلفی نظیر عقلانیت، معنویت و عدالت برخوردار است که یک بسته کامل و مجموعه بزرگی را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: مکتب امام خمینی (ره) مکتب فکر و خرد است و جنبه عقلانیت دارد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه اگر توانستیم اندیشه های امام راحل را جامعه عمل بپوشانیم موفق و پیروز بوده ایم، تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) یک مجموعه کاملی از عقلانیت، معنویت و تدوین قانون اساسی است.

ناهیدی با اشاره به اینکه امام اهل ارتباط با خداوند و توجه به خدا و خشوع و ذکر بود و به کمک های الهی توجه ویژه ای داشت، اذعان کرد: مکتب امام مکتب فکر و خرد بود و جنبه عقلانیت داشت که نمونه های عقلانیت زیادی نظیر گزینش مردم سالاری بود.

وی با بیان اینکه امام راحل در همه مراحل به آرای مردم مراجعه داشتند و در عمل معتقد بودند که صاحب اصلی انقلاب مردم هستند، عنوان کرد: رسیدگی به محرومان و توصیه به مردمی بودن مسئولان و پرهیز از اشرافی گیری از توصیه های اصلی امام راحل بود.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به افتتاحیه مجلس یازدهم تشریح کرد: مجلس یازدهم اولین مجلس گام دوم انقلاب است و این مجلس برگزاری جشن چهل سالگی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم سالاری جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید از تجربه و نخبگانی و پختگی لازم برخوردار باشد، بیان کرد: بلوغ، رشد و عقلانیت در این نهاد جاری است و مردم از مجلس یازدهم توقعات بیشتری دارند زیرا اولین مجلس چله دوم انقلاب اسلامی است .

ناهیدی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از اولین انتخابات سال ۵۹ تا به امروز توصیه هایی را به دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی داشته اند، تاکید کرد: این پیام ها در مجموع بیش از ۴۰ مورد است و موارد لازم برای یک مجلس کارآمد گفته شده و نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند که همه چیز برای آنها فراهم است و بهبود معیشت مردم یکی از اولویت های مهم مجلس یازدهم باشد و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس نشان دهنده نقشه راه مقاومت در راستای مبارزه با اسرائیل بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تجربه مقاومت و گفتمان مقاومت تنها تجربه موفق و پیش روی ملت ایران است.

امام جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اول در جهان اسلام مسئله فلسطین و لبنان است و علیرغم اینکه افرادی تلاش می کنند فلسطین برای همیشه فراموش شود ولی اینکه مقام معظم رهبری بر روی این مسئله تاکید داشتند نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

لازم به ذکر است؛ دومین نماز جمعه خلیل آباد در سال ۹۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور مردم مومن و ولایت مدار در مسجد جامع برگزار شد.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 9