امام جمعه خلیل آباد: قرارداد ایران و چین باعث بی اثر شدن تحریم ها خواهد شد / ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و مطمئن است
امام جمعه خلیل آباد: قرارداد ایران و چین باعث بی اثر شدن تحریم ها خواهد شد / ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و مطمئن است

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و مطمئن همچون چین هستند، گفت: با برنامه همکاری ایران و چین، فشار حداکثری علیه ایران به شکست کامل خواهند انجامید و با اجرای این برنامه جامع، تحریم های همه جانبه آمریکا بی اثر خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به قرارداد همکاری همه جانبه ایران و چین، اظهار کرد: قرارداد میان ایران و چین یک قرارداد ۲۵ ساله است.

وی با بیان اینکه جبهه رسانه غربی و پیاده نظام داخلی این مسله را دنبال و در یک حمله هماهنگ به نوعی این قرارداد را محکوم می کنند، عنوان کرد: ایران و چین در طول صدها سال گذشته همواره به صورت دو جانبه یک همکاری تجاری و فرهنگی را داشته اند و نظام جمهوری اسلامی بر این عقیده است که این همکاری ادامه پیدا کند.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه  دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و مطمئن همچون چین هستند، گفت: ایران به دنبال ثمرات برجامی بود و روابط ایران و اروپا را دنبال می کرد ولی متاسفانه سرانجامی نداشت و مشخص شد که آمریکا به دنبال بدعهدی هستند.

وی با اشاره به اینکه سند همکاری ایران و چین هنوز کامل نشده و مراحل قانونی و اجرایی دارد و کارهایی باید در این خصوص انجام شود و در آینده زمینه همکاری این دو کشور شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: چند گروه در داخل و خارج نظیر آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و… نگرانی خود را از این قرار داد اعلام کرده اند.

ناهیدی با بیان اینکه آیا این کشورها دلسوز ایران اسلامی هستند که این طور به دنبال اجرایی نشدن این قرارداد هستند، افزود: رسانه های بیگانه نیز بر این موج سوار شده اند و به دنبال سم پاشی علیه جمهوری اسلامی هستند و در داخل هم برخی روزنامه ها با این جریان غربی همنوا شدند.

وی با تاکید بر اینکه با این برنامه همکاری ایران و چین، فشار حداکثری علیه ایران به شکست کامل خواهند انجامید و با اجرای این برنامه جامع، تحریم های همه جانبه آمریکا بی اثر خواهد شد، عنوان کرد: با اجرای برنامه مشترک ایران و چین تبلیغات سنگین عناصر خودباخته داخلی و رسانه های غربی رنگ خواهد باخت و نشان خواهد داد که ایران به دنبال همکاری با دیگر کشورها است.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه رسانه های غربی و عناصر داخلی با دوقطبی سازی جعلی در تلاش بودند که انقلابی بودن را عامل عقب ماندگی و عدم تعامل با دیگران نشان دهند به شکست می انجامد، اظهار کرد: با تصویب این قرارداد موجی از نشاط و امید بیشتر در مردم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه چین از خود نفت ندارد و علیرغم تحریم آمریکا در حال خرید نفت از ایران است و حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس، چین به ایران کمک کرد و حدود دو میلیارد دلار سلاح به ایران تحویل داد، تاکید کرد: با توجه به تبلیغات سنگین که علیه این همکاری مشترک وجود دارد، ما نباید مروج این جوسازی ها باشیم.

خبرنگار: مجید نوری

image_printچاپ مطلب

Visits: 11