امام جمعه تربت جام: پیامبر اعظم (ص)، ابراهیم(ع)، علی(ع) و امام زمان (عج) عیدآفرین شدند
امام جمعه تربت جام: پیامبر اعظم (ص)، ابراهیم(ع)، علی(ع) و امام زمان (عج) عیدآفرین شدند

امام جمعه تربت جام گفت: انسانهای بزرگ عید آفرین هستند و مهم این است که ماعید ساز باشیم و این انسانها هستند که عید سازند و عمل ما باید عید ساز و ملک ساز باشد و غدیر با همه عظمتش مدیون علی است و غدیر یکی از فضائل علی است و علی صاحب اعیاد است.

به گزارش اخترشرق؛ خطیب جمعه تربت جام با تبریک عید ولایت و امامت غدیرخم و سفارش مومنین به تقوای الهی با اشاره به گوشه ای از زوایای عید غدیرخم و ویژگی های مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: از زمانی‌که پیامبر رحمت (ص) رحلت کردند تا الان علی (ع) تنها و مظلوم است و برمظلومیت حضرت علی (ع) تاریخ صحه گذاشته است و تنهایی امیر مومنان برای جامعه ولایی ما بسیار رخ می نماید و تحقق شعار(ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند) در جامعه ولایی، ناشی از شعور باید باشد.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر افزود: امام علی (ع) به لحاظ سیاسی، فکری و اجتماعی تنهابود و به کسانی مبتلا شد که پیروی نمی کردند که جامعه را درمان کندو علل و چرایی تنهایی امام در تاریخ  به دلیل عدم شناخت و معرفت جامعه نسبت به امیرالمومنین (ع) بود.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین و بایکوت و سانسور خبری شد و جامعه محبتی به علی (ع) نداشتند نسل اول و دوم از فضائل علی هیچ نمی دانستند وشناخت و معرفت مقدمه همه چیز است و جامعه آنطور علی را نشناخته است وتضاد جامعه موجب تنهایی علی شد.

وی اضافه کرد: اختلاف بنیادین حضرت علی (ع) با سایرین این بود که امام دغدعه ونگاه به حکومت برای برگشت جامعه بسوی خدا و   سیره  محمدبن عبدالله (ص) داشت.

وی با اشاره به عید غدیر خم تصریح کرد: انسانهای بزرگ عید آفرین هستند و مهم این است که  ماعید ساز باشیم و این انسانها هستند که عید سازند و عمل ما  باید عید ساز و ملک ساز باشد و غدیر با همه عظمتش مدیون علی است و غدیر یکی از فضائل علی است و علی صاحب اعیاد است.

معتمدی فر در پایان خاطرنشان کرد: علی (ع) میزان کل است و جامعه باید با میزان علی حرکت کند و اگر میزان نداشته باشیم دچار افراط و تفریط می شویم و علی میزان بین دین و کفر است ودشمن برای پسا رهبری نقشه می کشد باید همه هوشیار باشند و در مسیر مکتب علی (ع) و ولایت و رهبری حرکت کنند.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 71