امام جمعه تایباد: کم کاری نکنید که مسئولید
امام جمعه تایباد: کم کاری نکنید که مسئولید

امام جمعه تایباد خطاب به مسئولین گفت: در حل مشکل مردم تلاش کنید و کم کاری نکنید که مسئولید.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام ملکی خطیب نماز جمعه در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد گفت: اگر گروهی و جمعیتی راه دنیا بدون معیارهای اسلامی را انتخاب کردند، فرجامش جهنم است و اگر انسان و یا انسان‌هایی آخرت را انتخاب کردند و در پرتوی آخرت دنیای خود را مدیریت کردند، سعادت دنیا و آخرت از آن‌ها است.

وی ادامه داد: خوف از عدل الهی، انسان را به سرانجام دنیا و آخرت می‌رساند.

امام جمعه تایباد به یک نمونه از این انسان‌ها اشاره کرد و گفت: مرحوم نراقی یکی از اینها بود که به علت خودسازی بجای رسید که خداوند به او چشم برزخی در دنیا عنایت کرد.

حجت الاسلام ملکی، به نقل از این انسان فرهیخته گفت: مرحوم نراقی رفت به قبرستان و از اهل قبرستان خواست برایش عیدی مخصوص نشان دهد، که اهل قبور برایش باغ برزخی در عالم رویا نشان دادند که در این باغ قصری وجود دارد و یک مردی در قصر نشسته، ملا حسن نراقی صاحب باغ را سلام کرد، از صاحب باغ سوال کرد: چطور به این مقام رسیدی که گفت: از طریق کسب کار حلال به این جایگاه رسیده است. نراقی از عالم برزخ خبر آورد که بر زندگی و سفره خود تسلط داشته باشید، مال حرام سر سفره خود نیاورید.

امام جمعه تایباد در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه علامه مطهری و روز معلم را باید همه ارج گدارند، اظهار کرد: معلمان و کارگران محترمند، پیامبر (ص) بر دست پینه بسته کارگر بوسه می‌زند و مردی که عیور است و زن و بچه را نان حلال می‌دهد، مجاهد فی سبیل الله می‌باشد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیا است، عنوان کرد: شهید مطهری نمونه کار و تلاش برای جامعه فرهنگی است، بدلیل اینکه شهید خدایی کار کرد.

خطیب نمازجمعه تایباد با بیان اینکه هفته آینده روز جهانی قدس است، روز قدس روز اسلام اسلام، ان شالله ملت جهادی بصیرت خود را به نمایش خواهند گذاشت، گفت: امروز اسرائیل در محاصره مقاومت است و رژیم سعودی هم رو به زوال است.

حجت الاسلام ملکی به ظرفیت فلسطین اشاره کرد و گفت: این جایگاه قلب مسلمین است و رژیم صهیونستی در حال غرق شدن است.

امام جمعه تایباد با استناد به گفته وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: این مقام بازنشسته و باتجربه آمریکایی به سردمداران آمریکا توصیه کرد، با ایران قدرتمند کنار بیایید.

وی ایران را کشور ثروتمند، بانفود، قدرتمند دانسته و گفته، ایران خواسته به حقی دارد، نمی‌خواهد از دخالت دیگران در آنان باشد، چرا فقط به این کشور که می‌خواهد آزادانه زندگی کنند، تحریم وضع می‌کنید؟ اگر بنا هست توافقی هم صورت گیرد باید بر سر سلاح اتمی دنیا این توافق گرفته شود، نه تنها ایران.

امام جمعه تایباد با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه در تایباد از مسئولین خواست سریعا نسبت به تشکیل ستاد بحران و مبارزه با خشکسالی در شهرستان اقدام کنند.

حجت الاسلام ملکی، خواستار ستاد بحران خشکسالی شد و گفت: تهدید دامها، از خشکسالی جدیدی است همه باید کمک کنند دامداران نابود نشوند، همه مسئولین و مردم و دامداران کمک کنند تا دامداران از این بحران خشکسالی عبور کنند.

وی به اهمیت شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر را در شهرستان با شکوه برگزار نمایند و مراسم شب زنده داری را داشته باشند.

امام جمعه تایباد بیان کرد جلسه مرکزی شب‌های احیا امسال در حوزه علمیه امام صادق علیه السلام برگزار می‌شود تا با رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام ملکی خطاب به مسئولین گفت: در حل مشکل مردم تلاش کنید و کم کاری نکنید که مسئولید.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 20